lördag 11 juli 2009

I hemmets lugna vrå...

Jag mår bra när jag är ensam! Så skönt på något vis...

Pila vill inte vara inne så det är bara jag och Maggan & Majsan som strosar runt här och gör ingenting!

Pitte är ju i Sthlm med sin familj och går på Gröna Lund och har det skoj!
Jag får ju som vanligt inte följa med då efter som jag än en gång jobbar...
Hmm... Snat börjar jag ta det personligt... Ha, ha! ;)

Tänkte glo lite på tv nu och sedan gå ut och gå med lilla hjärtat!
Hon har vant sig vid att vara här nu och tycker det är kanon att vara ute i hundgården! Tråkiga hund! ;) Hon vill vara ute hela tiden och tycker att det är skittråkigt att ha behövt vara inne så mycket i veckan när det varit pissväder...

Idag är det en bra dag! Känns i hela kroppen att det är en bra dag! En dag kvar till semester och även om det är en äcklig delad tur så hoppas jag att det kommer gå bra... Har aldrig längtat så mycket efter sem som nu! Frågan är bara hur man ska lägga upp det där... Jag menar, man vill ju passa på att hitta på saker men ändå ha tid att vila upp sig, så att man är lite pigg och sugen på att jobba i höst! Shit, HÖST! Det låter helt sjukt ju... Det är fan snart jul igen... ;)


Nej! Det här går inte! Nu ska jag fixa en kopp nyponte och krypa upp i schäslongen en stund innan jag går ut och lockar lilltjejen med en långpromenad! Ska bara försöka hitta på mobilsladden först! Suck... Har några låtar jag skulle ville lägga över till mobilen från iTunes! Det var bara det där med sladden först... Blä! Jag hatar att leta efter saker!!!

P.S. Det blev inget rosé för mig förresten... Hade inte ork att åka till Systemet och sen är det väl lite mer än lovligt sorgligt att sitta hemma ensam en lördagkväll och pimpla vin! XD Aj, aj, det låter inte bra... Eller vad säger du, Elin? :D

Kanske ska köpa en flaska på måndag eller nåt... Öppna upp semestern med en romantisk grillkväll för två *asg* och en flaska vin! Eller kanske inte... ;)
En korv med bröd och en pissljummen starköl är nog mer min stil! XD

P.S. 2. Kom ihåg att kolla på Sommarkrysset ikväll! Man kanske ser Peter eller någon annan Jonsson... :D

1 kommentarer:

Elin sa...

ja, int´ ska du sitta själv en lördagskväll och pimpla vin!! det är bättre vi gjör det tillsammans!!!! hahahaha:) Rose vinet som jag köpte till lofsdalen öppnade jag aldrig så den står och väntar här hemma:) vad säger du? dags för en grillkväll ngn helg? du har ju semester och jag är ju alltid helg ledig:) Hoppas allt är bra med dig och att Peter hade det kul på grönan!!! kram kram kram