måndag 2 juni 2008

Finally Frisk!

Äntligen mår jag braaa! Blev frisk redan i lördags men eftersom jag redan sjukskrivit mig hela helgen (företagssköterskans rekomendationer...) var det bara att vara hemma och vila. Eller ja, vila var väl att ta i... Hjälpte till att riva ut kök och badrum på Mamre i helgen... Peter och jag hivade ut köket genom fönstret innan svärisarna kom... Sen gick vi på badrummet!
Jag blev så otroligt full i skratt när jag stod och knackade kakel... Ha, ha...
Var tvungen och stanna upp en sekund och verkligen ta vara på stunden!

Svärmor plockar upp kökskakel i köket samtidigt som hon bara ruskar på huvudet åt samma situation som jag själv tar vara på genom att stå i badkaret med hammare och stämjärn och tittar ut genom det öppna toalettfönstret på Anna som i lugn och ro går och klipper gräset. Enda till gräsklipparen lägger av och hon måste försöka få igång den igen. När Peter, som försöker få bort toalettstolen med med diverse fula ord, svordommar och en hel del våld, märker att gräsklipparen tystnar är han tvungen att resa sig upp, titta ut genom fönstret bara för att se sin syster slita med den döda gräsklipparen. Sen börjar han gapa och skrika...

"Ragulla, Ragulla!!" "Ulla, Ulla!!!"
Följt av ett pärlband av taskiga hejaramsor till Annas fördel...

Anna hör tack och lov inte detta tack vare sina mp3-spelare...
Som om inte detta skulle vara nog har nu Peter även triggat svärfar att sjunga en truddelutt... Först hänger han på Peters "Heja Ragulla, heja Ulla!" sen går han helt oförklarligt över till Carolas schlagerdänga En Evighet...
Ni som känner både Janne och Peter vet att dessa situationer är många till antalet men detta var helt obetaltbart!! XD XD XD

Det bästa av allt var att Anna till slut fick igång på gräsklipparen och allt gick tillbaka till det normala, som om ingenting hade hänt!

Peter forsätter med toastolen, Janne bär ut grejer, Carola plockar kakel, Anna klipper gräset och jag står kvar i badkaret och lovar mig själv att aldrig glömma detta ögonblick! Ha, ha, ha!!!

EN EEEEEVIGHEEEET!!!!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, jag som inte har en aning om vilka du pratar om sitter ändå o småskrattar :)

Skönt o höra att du är frisk också!
Kramis

Johanna sa...

Alltså, jag skrattar så tårarna sprutar, och då har jag ändå läst det två gånger innan den här... Vad är det för en mysko familj vi beblandat oss med eg? Så jäkla roliga!

Anonym sa...

Åh va skönt att du är frisk!!:)

Skoj och riva! Alltid lika skönt att få göra sig av med lite dolda aggrissioner på nå kakel eller liknade...:)

Hojta till när ni har tid att träffas (gärna snart) för nu är alla bebisar ute och vi har nu tid för annat!:)

Hälsa sångfågeln Peter från oss!!

Elin sa...

härligt att du är frisk!

dom verkar lite smått galna din familj;) men där passar ju du in oxå då iof... hihihihi
så du fick inte höra bumbibjörnarna någonting? *s*

jag svarade på ditt mail häromdagen! *kram kram kram*