onsdag 28 maj 2008

Still Sick...

Jag hatar verkligen att ha feber!!! Ligger bara i soffan eller sängen och räknar upp alla saker jag borde göra... Packa, packa och packa...

Äsch, ingen idé att ens försöka röja när det tag en halv dag att plocka ur diskmaskinen! ;)

Igår, idag och imorgon, samma visa, vila och dricka honungsvatten.
Jag gillar inte honung! Äckligt med det gör gott!
Köpte honung smaksatt med citronolja igår! Ska prova det imorgon, men det är nog lika vidrigt det också!

Nytt för i år när man ringer och sjukanmäler sig från jobbet är att det alltid ringer en sjuksköterska och frågar varför man är sjuk!
Det är ganska roligt när de ringer...

-NÄÄÄ! Stackare! Är du så förkyld?!
-Oj, oj, oj... Ta det lugnt nu och vila ordentligt. Kom ihåg att dricka mycket!
-Lägg dig och vila nu och krya på dig, lilla vän!
Hela tiden med en riktig bebisröst! Ha, ha!

Sånt jobb skulle jag kunna tänka mig! Sitta och ringa upp folk som är sjuka och säga åt dem att dricka mycket och krya på sig! Kanon! ;)

Nej, nu vill jag sätta igång med renoveringen! Peter ska träffa mattläggaren imorgon och bestämma ett datum! Innan han kan börja med golven måste vi hinna måla taken först. Sen kan de börja med kök och badrum! Jippie!

Men allra först ska vi sätta in vattenrening eftersom vattnet där ute inte är av denna värld! Grannhuset hemma hos min pappa har också vatten fullt av järn och skit
och det är inte kul!! Bara några år efter att grannar renoverade badrummet så var toalettstol, handfat och badkar alldeles gult. Okej, det är inte farligt med det är äckligt och efter ett tag så förstör man både porslin och ljusa kläder!

No, no, det ska vi fixa nu och jag har blivit garanterad rent och fint vatten och jag hoppas verkligen att det funkar!!

Nu sak jag sova och imorgon hoppas jag att jag är frisk som en nötkärna!
Ingen feber iaf...
God Natt!

0 kommentarer: