tisdag 6 maj 2008

Happy Birthday!

Min pappa fyllde i slutet i slutet av April och i helgen fick han sina presenter!

Han var i Jämtland i september förra året och jagade älg. Han tog väldigt fina kort under veckan och satt bl.a på pass alldeles intill ett vattenfall!

Hur som helst så framkallade vi dessa bilder och förstorade ett av dom som vi ska rama in. Han blev jätteglad!

Nu till själva PRESENTEN!!
Vi gav min pappa en hundvalp i födelsedagspresent!
En liten Hamilton stövare!

Har bara sett kullen på bilder men de är så jävla söta att jag inte ens kan förklara! Jag vill också ha en hund!
Vi ska åka och titta på dom i veckan och jag kan inte vänta!
Jag älskar hundar och jag kan lova att jag var den första att anmäla mig frivilligt som hundvakt! ;)

Han måste ha hundvakter eftersom han jobbar så mycket och det ska bli så ROLIGT!
Jag kommer knäppa tusen och åter tusen kort på den lilla tjejen som troligen kommer att få heta Pia! Pia är ett tråkigt namn och han har redan haft en tik som hette Pia så jag måsta försöka ändra på det! :D
Har redan försökt, med lite blandat resultat...

Jag: Du kan inte döpa hunden till Pia! Du har ju redan haft en Pia! Hon måste ju få heta något eget! Har tjatat in en halvtimme ungefär...

Pappa: Lugna ner dig... Herregud, vad skulle hon heta då?! Esmeralda?! Börjar tröttna på mitt tjat...

Jag: Ja, ja! Det är bra! Du kan kalla henne för Alda!! Alda är fint! Kanon!! Går nu över till falsett och tycker själv att jag slår huvudet på spiken...

Pappa: Lugna ner dig... Skaffa dig en egen hund...
Börjar nu gå till personangrepp eftersom han vet att jag inte kan ha en hund just nu...

Jag: Men, men... Kommer inte på något bättre...

Pappa:Min tjej ska iaf heta Pia! Mohahaha!!!
Brister ut i ett djävulskt monsterskratt...

Jag: Din jäkla svikare...
Hela min värld rasar samman...


Sen satt vi och planerade och spekulerade... Räknade på en ny hundgård och bara längtade efter lilla, söta Pia!
Eller ja, Esmeralda kanske... ;)

Åhh!!!

0 kommentarer: