fredag 16 maj 2008

Jag vill inte ha körkort...

Idag har jag krockat med en soptunna!!
Det är dagens sanning.

När jag skulle till jobbet idag åkte jag på en 50-väg med hus på båda sidor.
Det var tydligen sophämnting så alla soptunnor stod ute vid vägen.

Jag har en cyklist på min vänstra sida som jag håller koll på och mitt i allt ihop får jag möte med en stor jävla lastbil!
Jag vet vem du är, din jäkel!
Lastbilen kör mer en 50 kan jag lova och ser nog inte först cyklisten som kommer emot honom. När han väl gör det vejar undan för att inte köra på cyklisten och kör alltså över på min sida av vägen! Vilket i sin tur gör att jag måste köra åt sidan.
Sen smäller det bara till i min bil och inte förrens efter mötet ser jag att min sidobackspegel är krossad!
När jag kommer fram till Sjukhemmet ser jag att även kåpan är borta...

KUL! Men jag kör hellre av backspegeln än att frontalkrocka med en lastbil!
Fy på dig, din jävel! Stackars cyklisten säger jag bara...

Det är så jävla farligt att köra bil! Kommer över mig ibland att man faktiskt riskerar livet varje gång man sätter sig i en bil!

Nu ska jag titta på hockey!

Tjing!


KÖR FÖRSIKTIGT!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns en i sala damm som skulle tycka att din framfart med bilen skulle passa hennes sinne, säger inga namn, men du kan bli släkt med henne iframtiden

Anonym sa...

Hej tjejen..hittade just till din blogg via josses! Hur är det med dig? det var verkligen inte igår? hoppas att allt är bra med dig, kul med nytt hus! å du...kör lugnt, tur att det gick bra! Kram på dig! /Kristin Enlund

Anonym sa...

Hej, klart du får länka! Haha ja visst minns jag all den galna tiden, när jag tänker på dig kommer jag oftast främst å tänka på dom knall orangea vägverksbyxorna som vi flängde runt i, å dansen i Solna haha! Det var tider det! Ja allt är bara bra! magen växer så det knakar =) men det är bara roligt...men när ska ni flytta då? jag ser fram emot att följa din dokumentering =) Ha det så bra! Kram

Anonym sa...

då hade du hjärta i halsgropen va=)? nej nu ska jag vara . snäll de va ju tur att de gick bra.. hoppas allt är bra me dig annars. hur går de me huset då? fått de sålt? å hur går de me de andra då?? nyfiken på bilderj u. kram kram