onsdag 21 maj 2008

Hur många barn...

får jag när jag blir stor?

Kommer ni ihåg när man var liten och spådde sig själv? Vi spådde oss genom att ta en näve grus och sen sa man "Hur många barn får jag när jag blir stor?" och sen kastade man upp stenarna i luften och vände upp händerna och lät stenarna landa på dem?
Man kunde få allt från inga barn alls till fyra, tolv, 17, 24, 37... Ha, ha...

Hur som helst har jag nu testat en lite mer invecklad
"Hur många barn får jag när jag blir stor-teknik"
I kväll när vi satt och fikade kom vi in på barnafödande på jobbet. En av mina jobbarkompisar är nämligen gravid...
Av någon konstig anledning kom de andra in på mina blivande sex stycken barn!
Litet internskämt på min bekostnad... När jag berättade att vi skulle flytta till ett stort hus kom de på att jag kunde ha sex barn och ändå låta de ha varsitt rum...

Då sa en sjuksköterska att det där kan du ju kolla upp! Hon bor i Sätabrunn och där finns det tydligen en spåtant som kan tala om för dig hur många barn du kommer att få och vilket kön. Hon hade gjort det och det stämde helt och fullt! Hennes kompisar och flera andra hade också testat och det stämde. Spåkvinnan bränner en hårlock från den som vill veta och sen läser hon askan och ser hur många ungar man får! Det går bara på kvinnor eftersom hon ser "moderskapet" och inget annat.
De hade testat henne genom att ge henne en lock av sjuksköterskans man! Men efter att hon bränt håret sa hon att det inge gick att spå eftersom det var håret från en man! Hur kunde hon veta att det var en mans hår? Mystiskt...
Hon kan tydligen se andra saker också men hon väljer att inte berätta det.

Jag skulle vilja spå mig på riktigt men jag vet inte om jag vågar... Jag vet ju inte vem man ska gå till! Man vill ju gå till någon som är seriös och inte bara flummar!

Det hela slutade med att jag lät sjuksköterskan klippa av en hårlock som hon ska ge till tanten!

Så nu är frågan:
Hur många barn får jag när jag blir stor?! ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter riktigt spännande. Men vet inte alls om jag vågar gå till en sådan här spådam?? men högst intressant vore det absolut.

Aha såå du är också majbarn? fyler du nu sent som jag eller har du redan fyllt kanske? Grattis i efterskott isf:) Annars grattis i förskott:)

Anonym sa...

Du har ju fyllt:) Grattis!

Elin sa...

aaah, spännande:) you got mail vännen!!

Anonym sa...

Hej gumman...ja visst är det kul å hitta lite folk som man kan ha kontakt med såhär, internet är verkligen ett bra sätt. Klart vi kan komma förbi å kolla in huset sen, ska till emma en sväng imorrn så jag kan kolla med henne om hon vill haka på...när går flyttlasset då? ja vi kommer ju bli nästintill grannar, jag vet precis var det ligger...då kan ni ta en sväng förbi oss när ni ändå håller till i krokarna och flyttar å grejar! haha ja det fins alltid en risk å bli kvar när man fått ett jobb, men det är ju å andra sidan inge fel i det så länge man trivs! =) det där med barnen & spåtanten lät spännande, jag ser fram emot en fortsättning...men alltså det vore riktigt kul å få komma å se hur ni bor sen när ni kommit iordning...det måste vi...då kan man ju faktiskt cykla eftersom det är så nära! va roligt då kan elias & nr 2 å dina 6 (eller hur många barn det nu blir) leka sen haha...vi kanske kan ha lite dansundervisning på gräsmattan! =) Kram på dig gumman!

Johanna sa...

Ingen fara!!! :) Förlåt mig för att det verkade snäsigt, det var inte meningen! tillfällig downer bara, nu e jag up-and-going igen... bara ryggen som krånglar, och inget tycks bita! *suck* Jaha, hur många barn får du när du blir stor??? :) nyfiken! KRAAAM!!