fredag 23 maj 2008

Damn it...

Igår var vi på banken alldeles för länge! Jag fattar ingenting men både bankmannen och Peter gör sitt bästa för att förklara för mig! Ha, ha...

Verkar som att de som har köpt huset inte kan flytta in förrän tidigast
1 SEPTEMBER!!!!

I bästa fall 1 Augusti... Känns jävligt surt! Första juli hade varit perfekt men i värsta fall får vi ha detta hus kvar ända till SEPTEMBER!!

Mitt motto borde vara något i stil med:
Inbilla dig ingenting, förr eller senare går det åt helvete!

Åååh... Booooring!!!
Men jag tänker strunta i det nu! Tänker iaf sätta igång med renoveringen i Saladamm!
Även om det blir lite tuffare nu med dubbla hushåll!!!
Bara grejen att behöva åka till ett hus som inte är ditt längre och klippa gräsmattan hela sommaren! Usch!!!
Men men...

Nu ska jag och Peter åka till Avesta och kolla på golv! Spännande...

2 kommentarer:

Anonym sa...

nej vad trist! :/
vi fick vänta 3 månader vi med känns som en evighet!
men för oss passade de oss bättre då vi slapp dubbla hyror på lägenheten, men nu vill ja bara dit!
hitta ni golv
Ja hur många barn får dU?

Anonym sa...

Hej tjejen...haha ja vårt hus är ju inte nybyggt precis =) det var ett torp tidigare som är byggt nångång i slutet av 1800-talet, finns inte registrerat när exakt, men det byggdes ut -81...å vi har inte gjort några drastiska ändringar på själva byggnaden, vi har byggt till ett rum nere bara i en dåvarande möblerbar hall, som vi kände blev lite för stor. Men annars är allt renoverat förutom toan uppe, men vi ska ta det allt eftersom...man får ta en sak i taget, har grovköket kvar oxå, men det känns inte så akut. Nummer ett på priolistan är bergvärme, vi har ju direktel och annars eldning, så vi eldar ju bara å har därmed typ 10 grader inne när det är som kallast på vintern! Åhh, va jobbigt med väntan till huset, men det kommer vara värt det sen...haha känner igen mig i det där banksnacksdravlet...men jag lovar dig, när väl köpet är klart skulle du själv kunna sätta dig bakom disken på banken å framstå som ett geni inför nån ny husköpare, man blir helt enkelt så illa tvungen att bli insatt, det kommer...hoppas ni hittade nåt bra golv, har ni mycket som ska renoveras? Lycka till iaf, å den som väntar på nåt gott... (klyscha, jag vet, sorry!)