tisdag 20 maj 2008

Pssst...

Nu är huset sålt...



Ska skriva kontrakt imorgon och förhoppningsvis är det bara att börja röja ur huset på allvar på torsdag! Ska till banken på torsdag också vilket innebär att jag MÅSTE fixa en vikarie tills dess! Ska jobba på det imorgon...

Nu har vi elva dagar på oss att få soprent här! Tack gode Gud för städfirmor säger jag bara... Men hur som helst måste vi ju iaf plocka ur allting själv men det ska vi väl klara på elva dagar...

Men alla som har flyttat vet att man har ungefär hundra miljoner saker man inte ens visste att man hade! Fy fan, vad mycket grejer man har egentligen! Men det ska bli så förbannat skönt att få rensa och röja och jag ska kasta så mycket det bara går!! Jag ska vara stenhård och allt skit ska bort, bort, bort!!!

Min taktik är att ta ett rum i taget!
Och jag börjar imorgon! ;)

Jag är så glad!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Har ni tid för oss på lördag då? En liten stund iallafall?

Skulle vara himla trevligt och få träffas allihopa! :)

Puss puss

Anonym sa...

åå va roligt! grattis! kommer ni å tar vår lägenhetn sen å

Anonym sa...

åååå grattis! vad kul! jo, du, f*n vad med skit man har!!! började rensa förrådet här någon dag för nån helg sen.. ska bege mig ner i källaren igen nån gång... *s*

*kram kram*

Anonym sa...

Japp, vi blir här hemma! :)
Tid kan jag åter komma om, men de blir väl på eftermiddagen nångång! Man får ju komma precis när man vill oxå...bara man tar med sig fint väder så vi kan grilla lite!*hi hi*

Puss hjärtat mitt!

Anonym sa...

mm rönnen är ett fint hus.. mitt dröm hus.. va så kul att se de "live" är bara en planlösning å sen bilder på hemnet..vi ska grunna i de där. hur mycket fick nu huset sålt för då?? när flyttar ni till saladamm då? har dom redan flyttat eller?? kram kram

Anonym sa...

hej gumman...ja men vi kommer ju bli nästan grannar! Vi bor i Gudmundstorp, vet inte om du vet var det ligger men på Saladammsvägen från stan, så svänger man vänster vid Sockenkyrkan! Så där bor vi, kan lägga ut en bild på min blogg på huset om du vill! Åhh, flytt och packning, det är väl kanske inte det roligaste...men skönt å slippa städningen då. Men tänk att det blir desto roligare sen, när ni får packa upp! Det brukar gå lite lättare! Vart i Saladamm ska ni flytta till? Jag pluggar till lärare, i Uppsala...har bara en termin kvar så nu börjar jag se ljuset i tunneln, men jag får ju skjuta lite på nästa termin då jag av förklarliga skäl måste vara hemma lite =) Var jobbar du nånstans? Jobbar du fortfarande i Heby? Hoppas att det flyter på i flytten å att ni har tillsräckligt med kartonger, att packa i kassar å säckar är inget hit (talar av erfarenhet) Kram på dig!

Anonym sa...

Va roligt att ni fått huset sålt! Då är det nära till flytten nu då :)
Lycka till med flyttning o allt o jag ser fram emot att få se bilder på huset, både invändigt o utvändigt :)

Kraam!