lördag 24 maj 2008

Bakom Dalahästens arsle...


Var till Avesta igår! Jag är fan kär i alla människor som bor i Avesta!! Så jävla trevliga och rara! Snacka om rätt sida Dalälven!

Kommer ihåg den gamla goda tiden när man gick på krogen där! Såg aldrig ett slagsmål och alla hade trevligt! Tjejerna i toalettkön lät en tom gå före bara för att man såg lite extra kissnödig ut! Skulle det hända i Sala?
Såg två killar i baren en gång. Den ena råkade spilla öl på den andra och en irriterad konversation uppstod! Jag tänkte att nu blir det fight! Men ICKE!
Det hela slutade med att de skakade hand och han som spillde ut sin öl köpte en ny och bjöd den andra på en! Hi, hi...
Skulle det hända i Sala?!
Nä, det tror inte jag heller!

Åter till dagens Avesta-tripp! Vi var på Per Kvadrat, rakt bakom Dalahästen.
Vi fick tag på golv till tvättstuga/duschrum, gästtoalett, kök och hall!
Trodde att det skulle vara skitsvårt att hitta något som passade men det gick snabbt! Fanns mycket fint!
Hittade även våtrumstapet till tvättstuga/duschrum och gästtoalett plus kakel och klinkers till badrummet och sist men inte minst ett stort jäkla badkar!!!
Åååhh! Vad jag längtar efter detta underbara badkar! Jag vill ha det NU!
Badade i mitt nuvarande sketna standardbadkar nu ikväll och det gjorde ju inte direkt att man längtar mindre!

Idag ska vi beställa kök och sen drar hela cirkusen igång en gång för alla!
Nu när man vet att allt kommer att lösa sig iaf känns det rätt skönt att man kan bo kvar här och ha gott om tid att renovera i lugn och ro! Sen när allt är klart kan man bara flytta in de grejer man ska ha. Det bästa av allt är nog ändå att man slipper att bo mitt i smeten! Jag menar i renoveringen...

Peace out!

Grattis Angelica och Daniel! Och Maja förstås... <3<3<3<3<3<3<3<3

3 kommentarer:

Anonym sa...

TAck tack =) beställde en pojke när hon sa att hon var gravid =) Hehe. Jo allt är bra. sj så?

Elin sa...

dom har mycket fint på pre kvadrat! köpte tapeten till våran fondvägg i osvrummet där! dom är så bra och hjälpsamma där, men det är väl AVESTA det:) så goa människor! kommer du ihåg "sundin" hihihihihihi puss puss;)

Anonym sa...

Hej gumman...åhhh va roligt det lät...å inhandla allt sånt där..va roligt...ska det bli kul å sätta igång? hoppas vi får följa utvecklingen sen med lite bilder =) lyxigt med stort badkar...inte illa! Lycka till med renoveringen...kram på dig!