söndag 6 juli 2008

Soffa, soffa, soffa!!!

Vi har varit på rätt sida om Dalälven igen.
Igår var vi till Avesta ännu en gång eftersom vi måste få tag på en soffa!
Wiggmans har ju tyvärr semesterstängt så vi satsade på Mio denna gång eftersom vi inte hann åka dit sist vi var där!
Tio tusen gånger bättre än Mio i Västerås måste jag säga! Större, bättre, mer grejer och kanonpersonal! Gick runt och kollade lite och sen kom en stilig äldre karl och frågade om han kunde hjälpa till.
Så jäkla trevlig! Hjälpsam och rolig! Vi fick kaffe när vi i lugn och ro disskuterade hur vår soffa skulle se ut. Hittade även en ganska stor skifferplatta som man kan ställa blockljus eller något på, som jag tänkte köpa men det hela slutade med att jag fick den! Det är kundvänligt det!
I Love You, Avesta-people!

Till slut fick vi ihop en helt gigantisk soffa som kommer bli så fin! Jag är jättenöjd! Den är verkligen jättestor och bekväm och jag kan längta ihjäl mig efter att krypa upp i denna soffa med några kuddar, en filt och en katt eller två och kolla på någon bra film i höstrusket. Det är tyvärr 7 veckors leveranstid men, men...
I Västerås var det tio veckor... Hmm..

Vi beställde även soffbord och en tv-möbel, båda i valnöt. Peter valde dom och jag blir lika imponerad varje gång han faktiskt bestämmer något! Han är en riktig mes, kyckling, fegis som aldrig vågar säga sin mening. Livrädd för att någon ska säga emot... Det enda han ALDRIG kommer få igenom är en skinnsoffa! Jag gillar inte skinn soffor och det kommer aldrig in en i vårt hus! Annars har han väldigt bra smak, min kära sambo! Måste få honom att fatta det efter som han tvivlar hela tiden...
Han kan inte beställa en färg själv innan han frågat mig och jag har valt!
Ibland kan jag önska att han bara gjorde det själv och inte gick igenom mig hela tiden! Vi är överens så gott som hela tiden, förutom om några inredningsaker som jag älskar och han hatar! ;)

Men färg, tapet, kök, badrum och möbler. Allt är vi tack och lov överens om så varför kan han inte bara ta lite egna initiativ! I will never know! ;)

Tre timmar på Mio, vidare ut till Mamre där kakling av badrum, städning och målning redan var i full gång! Kvällen avslutades med köksskåpsmontering i Saladamm! Vi har inte många skåp kvar nu! Ju mer vi förbereder nu, ju fortare går det ju att sätta upp det sen! Men fy fan fan vad tråkigt det är!!! ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh va roligt det låter med all planering och inhandling även om det är mycket jobb! Hur går det för er där ute? När beräknar ni kunna flytta in? Men det är ju samtidigt så himla skoj å fixa å dona även om man längtar tills det är klart...men det är väl tjusningen med hus, det blir aldrig klart =) Lagom när man gått varvet runt är det bara att börja om haha! Se på mig, jag tvingade min stackars sambo att göra sovrummet fastän vi gjorde det för 1½ år sen! Men hoppas allt är bra med dig å att du njuter av sommaren, trots det lite mindre roliga vädret för tillfället! Kram

Anonym sa...

ja de är skoj ksoj skoj! :P:P
skoj att ni med kommit i gång nej vi har haft flyt med köket! ;O
hela huset är fräscht...
sen att alla tapete rinte pasar är en sak men men...
kom görna förbi! :P:P

me like...

Elin sa...

Ja, vad säger man? Det är ju AVESTA!!! hihihihi *kramis*

LoWa sa...

Jag brukar kolla ut grejor i vås och så ringer jag till Avesta Mio och beställer där. Som sagt: bättre personal o snabbare leverans i Avesta! Håller med dig! Halkade in här på din blogg på ett banaskal - och jag bor oxå på Mamre! Märkligt! =)