fredag 27 november 2009

Dåligt...


Är sjukt dålig på det här med bloggning! Men man kanske kan bli bättre? :P

Jobbar på som vanligt med det gamla vanliga... Pannrummet börjar bli klart och jag hoppas och tror att snickarna snart är på väg hit igen! Är inte riktigt nöjd med saker och ting som det är nu. Känns inte färdigt... Vi har gjort en hel del i trädgården under våren och sommaren och i höstas fick vi äntligen huset ommålat! All good, men det finns fortfarande en hel del små och stora saker som inte riktigt är färdiga inne än... Får hoppas att mina fina snickare har tid med det i vinter...

Annars längtar jag mest till Klassfesten!!! Ska bli skapligt roligt att träffa alla! Lite nyfiken på vad alla gör och hur deras liv har blivit! Angelica och jag har iaf haft en underbar nostalgitripp som varade under en hel kväll! Och det var bara i planeringsstadiet... :D Så det kan nog bli riktigt roligt när det väl är dags! Eller hur, Angelica? ;) Ser hur som helst verkligen fram emot denna fest och jag tror att jag ska ta tillfället i akt, slå på stort och ha klänning på mig! Så pass?! ;)


Nu jobbar jag hela helgen och sen blir det en stressig vecka fram till den femte...

måndagen skulle jag ha jobbat men var tvungen att ta ledigt för att åka till Uppsala och göra en mysig liten operation... F-n vad underbart! :/ Hoppas att det går bra, att det är ett litet ingrepp, att det går över fort och att jag för allt i världen inte får penicillin! Panik! Värsta scenariot.. Vet att man låter som värsta alkoholistkärringen men det vore ju jävligt trevligt att ta några öl ihop med sina gamla klasskompisar nästa lördag! Hoppas, hoppas, hoppas... Men med min tur så får jag väl två sorters penicillin och gärna Flagyl som fungerar lite på samma sätt som Antabus om man blandar det med sprit! Jag satsar en tia på att det är det jag får! :D

Tisdag är det frissan som gäller eftersom man vill vara lite snygg i håret tills på lördag! Färga och toppa, tänkte jag... Allting kretsar kring denna lördag! :D Sen på kvällen är det dags för HLR-utbildning på lasarettet. Lite spännande i all sin enkelhet... :P

Onsdag jobbar jag kväll och måste hinna med någon typ av städning här kanske?! Adventfint kan vi glömma i år! :P Ska det vara så får Pitte stå för det eftersom jag jobbar som mitt slavpass denna helg... :( Och Pitte är väl inte direkt känd för att ha tid med sånt en helg... Han har väl en miljon andra saker han ska göra kan jag tro... :D

Sen jobba torsdag och fredag och fixa någon snygg outfit och hinna träffa Angelica en sista gång innan lördagen äntligen är här! Hoppas det går lika fort som det verkar! Jag menar har man mycket för sig så går ju tiden fort... Eller mycket och mycketmen det är den här jävla planeringen jag är såååå dåååålig på! Usch och fy... Men det ska nog gå bra får vi hoppas... Det mest typiska vore väl om man ligger tokdeckad efter måndagens äventyr och inte orkar göra någonting på hela veckan! XD


Nu åker jag och jobbar! Börjar nämligen mitt underbara helgpass nu! :D

Foto: Peter har tagit dessa kort efter att han retat mig till vansinne... Tror det var på hans födelsedag... Tar du hundra kort på mig så ser minst 89 st ut så här... Så det så! :P

5 kommentarer:

Emma sa...

hehe, fina kort :) Du, vi ses ju snart..nästa helg! Ska bli kul att träffa alla igen!!

Kul att du kommit tillbaka till bloggen ;)
Kramis

Ida.E sa...

Men du e ju lika snygg ändå ; ) hihihi

Elin sa...

Otroligt fina kort på dig!!! men som du hade skrivit..... ofta kommer det en liten grimars när kameran går av.... *s* härligt att ha dig tillbaka här!!!! hoppas på fler inlägg:) kram kram kram

Evve sa...

:P fina kort...ååå ja blogga på tycker jag! tack för i går skoj skoj!!

Elin sa...

dååååååligt berit!!!! ;) se till å skriv lite nu... pleeeeease?! puss