tisdag 19 maj 2009

Nu ska vi se...

Vad har jag gjort sedan sist?

1. Hmm, fyllt år! Det gick bra och var väldigt trevligt! Tårta, fika och fina människor! Mysigt! Fick en galet snygg klocka och ett armband av Peter! Sjukt snygg! Ni kan få se en bild sen om ni vill... Precis en sån jag alltid har önskat mig! Anledningen till att det blev "rätt" klocka var väl att jag fick välja den själv i och för sig... Ha, ha! Tack för alla grattis-SMS förresten! Måste vara något tok med min mobil för jag fick messen idag! Konstigt... Tusen tack iaf!

2. Varit på utflykt med Pitte! Pitte är Peter på Selmaspråk och vi har annammat de allihopa tror jag... ;) Gulligt...
Vi var hur som helst till Strömsholm slott och tittade på livsfarligas hästar och fika på deras förstklassiga café! GÖTT! Vidare till Tidö slott och efter det bar det av till Ängsö och visning av slottet! Tack Pitte för en riktig "slottsweekend"! Jag ÄLSKAR slott och herrgårdar och måste ha levt på ett i ett tidigare liv! Känner mig hemma på sådana ställen på något konstigt sätt! Har fått berättat för mig av ett medium att det stämmer men den historien kan vi ta en annan gång... ;)
Galet besviken blev jag iaf när jag inte fick se ett enda spöke på Ängsö! Pissdåligt och riktigt IG av slottets osynliga gäster! Skärpning! Visa er för bövelen!

3. Begravning i fredags... Gick väldigt bra efter omständigheterna och det var både sorgligt, värdigt och fint...

4. Jobbat! I söndags kväll kom Peter ner och hälsade på! Eller ja, det var inte frivilligt direkt... Jag ville ha ett tryck på honom för han har kännt sig lite konstig... Han kom till Heby och jag tog hans blodtryck, först med en automatisk blodtrycksapparat... Den var för liten och när trycket ökade och kardborrebandet inte orkade gick den upp... Mäkta stolt över att ha spräckt en blodtrycksmanschett med sin muskulösa överarm fick jag lugna hans ego och ta ett manuellt... Han är som ett barn och skulle hela tiden försöka knäppa på stetoskopet så att jag trodde att mina trumhinnor skulle spräckas häftigare än manschetten... Ibland tror jag att jag bor ihop med en femåring... :D

5. Haft besök av Peter, Yvonne och lilla Rylee... Liten kille, stora mörka ögon... :)
Pratade gamla minnen och hade trevligt...

6. Har haft en karl här som har tagit åt sig att måla huset! Sweet! Ska målas före midsommar har jag hört, så det börjar snart bli bråttom! Men nu är det bokat och jag tror det kommer bli sååå fint!

7. Har haft en elektriker här som har instalerat utebelysning, extra taklampa i badrummet och snygga spottar och ett extra uttag i köket! Blev mycket bra och tack vare det extra uttaget har jag nu det perfekta stället för en kaffemaskin!

8. Har börjat planera trädgården! Ska byggas en väg från garaget upp till pannrummet, ta bort två äppelträd, flytta fyra vinbärsbuskar, rensa rabatter, ta bort rabatter, plantera buskar och blommor, så ny gräsmatta, nytt grus på hela gårdsplanen, mm, mm, mm... Shit, det är mycket nu! Tur att man har kunnigt folk till hjälp! Pust...

Det var lite av vad som har hänt i mitt otroligt händelserika liv! Ha, ha... Men jag är frisk och har det bra och det är huvudsaken! Kanske tom lycklig...

0 kommentarer: