tisdag 19 maj 2009

Strömsholm...

Det är fint på Strömsholm! Synd att det inte var öppet när vi var där, öppnade den 17:de... En historiejunkie som mig får ståpäls när jag tänker på att min favoritdrottning bott här! Visste ni att Maria Eleonora tänkte begrava sin gubbe Gustav II Adolf i ett kapell på Strömsholm efter att han stupat i Lutzen? Nu blev det ju inte så och det är väl skit samma... Men bara tanken på att hon har varit där i egen hög person får mig att vilja klä av mig naken och stryka mig längs varenda vägg i hela slottet! :D

Härlig dag, fint väder! Tills det började blåsa... Snart framme...

Slottet...

Närbild...

"Släpp in mig!"

Stackars Pitte! Utråkad och mitt i en gäsp... Hi, hi...

Konstig bild! Vet inte varför jag tog den... Man ser ju både Peter och mig i dörrglaset och varför skulle jag vilja ta en bild på en dörr?! I will never know...

Mycket trevligt besök och apgod kycklingmacka och äkta italiensk jordgubbsglass! GOTT!!!!!

0 kommentarer: