torsdag 22 januari 2009

Klar...

Nu är min paj klar! Det löste sig tillslut... ;) Ser inte så jättegod ut men den var det! På riktigt! ;)

Peter kommer bli mäkta imponerad när han kommer hem! Pappa och Dan kanske kommer hit ikväll och då ska vi käka pajen till middag! Synd bara att jag redan har tagit en bit... Det är det värsta med pajer och tårtor och sånt! Man kan inte provsmaka utan att förstöra allt... :/

Tänkte att jag kanske ska gå ut en sväng! Är inte så värst kallt ute och det skulle vara skönt att komma ut en stund! Har faktiskt rätt bra vägar här ute i Saladamm.
Antingen går man bara vägen upp till sjön eller så finns det flera skogsvägar att välja på. Jag kan gå ända till Möklinta om jag vill! Fast det vill jag inte... ;) Vad ska jag dit och göra?! :D

Fick en iPod av Peter i julklapp och den skulle jag verkligen behöva fylla med bra musik! Är så skönt att gå en promenad med musik i öronen! Men inte på våren för då lyssnar jag hellre på fågelkvitter! ;)

På tal om vår och fågelkvitter kan jag inte vänta längre på min balkong!!
JAG VILL HA DEN NU!!!!!

Tänk att kunna gå ut på balkongen på morgonen och ta en kopp kaffe med sig och bara sitta i morgonsolen och lyssna på fåglarna!

Har hört att den där förbannade plåten är på gång men jag tror det inte förrens jag ser den! Så fort den kommer, kommer snickarna tillbaka och lägger trall och bygger staket och då blir det äntligen klart!!!!!

Sen skulle jag ju vilja byta ut "staketet" vid trappan på övervåningen!
Skulle vilja ha ett svart, i smide... Bor man ihop med en plåtslagare/svetsare så kan man tycka att det inte skulle vara så svårt att fixa. Men ICKE!

Jag VET att han kan och jag tycker att det skulle vara lite coolt att vi har gjort den själva! Om jag gör en ritning så kan han göra den! Enkelt!

Men då kontrar han med att det är för svårt!
Det är lögn! Det säger svärmor också... Så det så! ;)

Hopas han tar sitt förnuft till fånga och gör ett staket snart för jag tror att det skulle bli kanonbra!

Nej! Om man skulle ta och gå ut en stund nu då!

Tjing!

0 kommentarer: