torsdag 22 januari 2009

Käre nån...

Jag håller på att göra Tacopaj...

Har gjort pajdegen nu och det är ju så man skäms! Jag är såååå dåååålig! :D
Först råkar jag hälla ut ungefär en deciliter mjöl på köksbänken...
När jag väl blandat mjöl, salt och smör ska jag röra runt det lite fint...
Och häller ut nästan hälften på golvet...

Ska efter det få ihop den smuliga degen till en som är slät och fin!
Men det händer INGENTING!!! INGENTING!!!
Fortfarande lika smulig och jävlig...
Vad är det för fel? Varför händer det ingenting?

Hrm... Jo, det händer ingenting för att jag har glömt vattnet...

Jag som var väldigt nära att bara kasta skiten och börja om från början, börjar istället fnittra åt mitt eget misstag och tycker att jag otroligt duktig när jag tillslut får ihop en slät och fin deg... Duktiga jag! XD

Nu ligger det lilla underverket i kylen och jag ska snart försöka mig på att kavla ut den rackaren i en pajform...

To be continued... ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

den kommer bli kanon gå.. och som jag sagt du kan laga mat=)=) kram

Anonym sa...

mums mums:) Vad härligt att höra av dig igen!! *kram*