torsdag 29 januari 2009

Vad ska man göra?

Vad ska man göra en dag som denna?

Slutade 11.30 idag... Skönt i och för sig men ganska ovärt att gå upp i ottan och åka till Heby i blixthalka och kräksnö... HATAR vinterväglag!!!!
Nu ska man väl inte tänka så men jag sitter bara och vänta på att jag ska köra av vägen, krocka eller bli påkörd av en annan bil. Eller värst av allt köra på ett djur!
Har ju redan tagit livet av en hare en gång och det var inte så kul... Stackars sate... Förlåt! :´(

Tänkte iaf ta det lite lugnt ikväll tror jag... Ska laga mat snart och snurra ihop lite pasta och köttfärssås. Peter gillar det! Men han blir inte hemma ikväll och får väl äta min gourmetmat till lunch imorgon istället! ;)

Har faktiskt börjat laga lite mer mat nu för tiden!
Tänkte jag skulle försöka mig på köttfärspiroger någon dag!
Det brukade jag och min mamma göra på den gamla goda tiden! ;) Får se om jag fortfarande kommer ihåg hur man gör...

Ikväll blir det lite egentid med bubblande i badkar, kika på Criminal Minds och sedan kasta sig i bingen och läsa en skvallertidning som jag köpte idag!
Linda, jag ljög om att jag skulle brodera men tack för tipset! :D

Tänkte även slänga ihop en fruktsallad till ikväll!
Gillar verkligen fruksallad men jag äter det nästan aldrig! Varför?
Det är ju både nyttigt och gott! Eller ja, nyttigt vet jag inte... Inte om man heter Åsa och har kommit på den briljanta idén att äta det tillsammans lite (mycket...)chokladmousse...
Aj, aj, ja... ;)

Men ikväll blir det ingen choklad alls! Då ska vi vara nyttiga och bara käka frukt!
Så det så! :D


Åh,vad jag längtar till lite ledighet förresten! Jobbar till 14.00 imorgon, sen får jag var ledig lör, sön, mån, tis, ons och börjar inte förrän 16.00 på torsdag! Satan i gatan! Och då behöver jag bara ta en enda semesterdag! Jobbar egentligen på måndag men har viktigare saker för mig! Ska bl.a förhoppningsvis träffa Johanna då! Det blir det roligare av de två saker jag ska göra! Men det andra och viktigare (Sorry, Johanna...) som jag ska göra går säkert bra det också! Måste intala mig att det inte är så farligt som det känns... Äsch, skit i det nu! Det är långt till måndag!

Nu ska jag glo runt lite "on the internet" sen ska jag väl börja med maten... Sen blir det soffmys med mina små älsklings gullegrisar, sockertoppar, nyponrosor, sötnosar, ulltuffsar, morrhoppor, hjärtegryn, myspysar, argbiggor, kärleksmums, busfrön eller gullegummor!

Kalla dem vad man vill, jag kallar dem Maggan och Majsan, Maggie Bus och Mini-Majs, Maggie och Majsis, Maggie Mys och Lille Majs, Margaretha och Marianne el. M&M... Kära barn har många namn... ;)

Min favorit är naturligtvis svärfars namn på Maggie...

Margaretha Nilsson von Puffendorf... Känn på den du! Finns nog inte många katter i världen som heter så! Finns nog ingen över huvudtaget som heter så när jag tänker efter! ;) Måste nog googla det! Ha, ha...

Ska de´ va´ så ska de´!

TACK OCH ADJÖ!

2 kommentarer:

Elin sa...

fanns det nån som hette margaretha nilsson von ouffendorf? *s* mina missar har oxå råkat ut för många
namn!! men när de som mest busiga blir det hisp och hyper! *s*
Vadskööööönt med en så lång ledighet! men inge vidare att ha nåt jobbigt framför sig, som det verkar som om du har på måndag...... men men... det blir kväller på måndag oxå, trots att man oroar sig!! Hör av dig om du vill hitt på nå!! skulle vara skoj!!!!! *kramis*

Anonym sa...

Hej Gumman! jajjamnsan det är en jack russel! inte fullvuxen dock, en dryg liten skit! :)
Jadu, bosse bajsade alltid bredvid lådan, så henrik fick ha kvar honom, eftersom han skulle flytta till hus med sin nya, så skulle bosse få börja vara ute! och efter vad jag har hört, så har han blivit en annan katt :)

Du får hälsa tillbaka till dan :)

Puss och kram