onsdag 7 januari 2009

Ledig!

Idag har jag varit ledig! Mycket skönt... Har inte gjort hälften av det jag hade tänkt men, men... Börjar inte förens 16.00 imorgon så jag hinner nog det imorgon. Ska plocka bort det sista julsakerna då nämligen... Jag som inte tycker att jag har så mycket julssaker känner att det finns julpynt överallt just nu! Sen är det lite farligt att ha julgran och sånt i ett rum man aldrig är i! Man glömmer ju bort att den står där! Vi har ju ett ganska gigantiskt rum nere som vi alltid har dörren stängd till... Var in där igår kväll och skulle hämta en DVD och då slog det mig! Jäklar, julgranen står ju här! Det hade jag alldeles glömt bort! :D

Måste börja utnyttja detta rum lite mer känner jag! Annars kanske man glömmer bort att man har det över huvudtaget! ;)

Nu ska jag försöka mig på att laga lite mat. Men jag har inte bråttom alls... Peter skulle nämligen jobba över och sedan spela innebandy.

Tack gode gud för att denna människa har börjat jobba förresten! Han är den mest rastlösa karl jag någonsin träffat! Sista veckan har varit som att bo ihop med en dryg lillebror som vaknar halv sju på morgonen bara för att tjata, retas och bara härja runt till han får gå och lägga sig igen! Vad är det för fel med lite sovmorgon, ta det lite lugnt, laga lite mat ihop, kanske ta en promenad, titta på en film och bara ha det lugnt och skönt?! NOOOOO! Då ska man åka skridskor, åka till Västerås 100 gånger, måla, tapetsera, röja i pannrummet, spela Wii eller X-Box, hälsa på en massa folk, spela bowling, jobba extra, retas med mig och HÄRJA!

Peter, du får gärna riva hela huset och bygga upp det igen om du vill! Men börja inte halv sju på morgonen och väck inte mig och fråga om jag vill hjälpa till!!!

Vissa måste verkligen lära sig att slappna av!

Jag tycker om honom så väldigt mycket! Men inte halv sju på morgonen när han frågar om vi ska spela Wii... ;)

Väck mig and see if I care!!! ;)

3 kommentarer:

Elin sa...

Hej! Ja, vi måste ha lite fest nån gång när du kan vara med oxå:) hoppas du mår fint! här är det bra! BGE kom idag och förberedde bergvärme borrningen.. de ska borra imorgon.. skönt! nu kanske vi har lite värme snart!! kika in på min sida så får du se lite bilder:)
är du ledig i helgen? Vi är lediga som vanligt.. men på lördag ska vi ut och jaga,till återbruket och kanske, om vi hinner åka och köpa diskmaskin... jaja.. kram kram kram kram kram

Anonym sa...

Hej hej!
oj vad länge sedan det var jag kollade inte här, borde skrivit här för länge sedan, men vi har verkligen haft fullt upp nu under ledigheten så det är så skönt att det äntligen är vardag igen, kanske man kan få in dom gamla rutinerna igen:)
hur är det med dej? haft det bra under jul o nyår?
kikade som vanligt runt på dina bilder, verkligen fint! o du kan det där med inredning.

Kram Sanna o Norah

Anonym sa...

hej!! hoppas du mår bra!! jag mår fint! men jag saknar din blogg... men jag förstår dig om du har bloggtorka! jag har oxå lite bloggtorka just nu..... *kramis*