tisdag 9 september 2008

Käre nån...

Vilken helg jag har haft! Jobb, jobb, jobb!!! Varit mycket ut över det vanliga!
Bla har vi haft ambulansen hos oss tre gånger på tre dagar... Tänk så olika ambulanspersonal är som personer! Så är det väl i och för sig överallt men just i helgen har jag endast studerat ambulanspersonal... ;)

Vissa är verkligen hur gulliga som helst! Roliga, snälla och får både patienten och oss personal att känna oss trygga. Det känns bra att skicka i väg en sjuk människa med ett sådant team.

Sen har vi de som verkar tro att de är Guds gåva till inkompetenta usk:or som oss!
Totalt respektlösa mot patienter och kommer i stort sätt bara dit för att "sätta dit" oss... Klampar in som räddaren i nöden för att styra upp saker och ting som vi själva inte klarar av!

Jag tycker bara att det är så jävla tråkigt med folk som måste hävda sig hela tiden! Folk som måste trycka ner andra för att själv må bra!

Måste du få andra människor att känna sig värdelösa så är du nog med största sannolikhet ganska värdelös själv!

Det värsta är att folk går på det och tillåter det! Att man tillåter andra människor att få folk att må dåligt och själv tar åt sig när sådana människor försöker trycka ner dig! Det är verkligen hemsk tragiskt och patetiskt! Jag skäms för dessa ynkliga människor som verkar tro att de själva är så jävla perfekta och alla andra är idioter!
Jag tycker nästan synd om er...
Måste vara jobbigt att vara så hela tiden...

Som du säkert förstår så är det inte bara viss ambulanspersonal jag skriver om nu. Har inte alls med det att göra faktisk...
Jag blir bara så förbannat trött på folk som är så HELA tiden!
Tycker att det är konstigt att vuxna människor inte kan bete
sig lite mer, öh, vuxet?!


Prova att vara lite snäll och ödmjuk kanske... Ibland iaf...
Kan väl vara kul att prova något nytt?!

Det jag ville få fram från början var bara att det har varit en jobbig helg och att det är skönt att vara ledig idag! Men det hände visst något när jag började skriva... Det är väl det här som kallas att skriva av sig kanske! ;)

Lot´s of Love!

1 kommentarer:

Anonym sa...

håller me dig om ambulans folk.. en del är trevliga å andra tvärtom..vad har du hittat på idag då när du varit ledig??jag har nyssk ommit från jobbet så nu är jag ledig två dagar sen jobbar jag helgen..hoppas allt är bra me dig.. vem vet jag kanske sår en pling om en stund=) miss you kram