tisdag 2 september 2008

Remember me?

Hej, hej! Kommer ni ihåg mig?

Var ett bra tag sedan jag var inne här och jäklar vad det var annorlunda! Kom ju knappt in! hoppas ni har haft en kanonmånad! Augusti ha varit helt galen om ni frågar mig! Ha, ha!

Jag har iaf flyttat nu och bor för tillfället mer eller mindre på en byggarbetsplats!
har haft en konstig känsla av att inte passa in någonstans! Snickarna har ockuperat nedervåningen medan mattläggarna har kaklat badrummet på övervåningen...
Var ska jag vara? Var ska jag vara för att få lite lugn och ro! Jag kom på att enda stället var halvvägs upp i trappan! Pannrummet var upptaget och garaget kändes inte så kul... Nej, jag överdriver. Men det är jobbigt med massa främmande folk som tar över ditt hus redan kl:07.00 varje morgon!

Vi har iaf fått lite ordning här nu. Köket är så gott som klart, bara lite lister som fattas... Sovrummet och stora vardagsrummet är färdigtapetserat och badrummet på övervåningen är färdigkaklat. Tvättstuga/duschrum är också klart. Jag har fått en kanonfin altan men balkongen är inte färdig... Sen väntar vi på två handfat och mitt efterlängtade badkar!!

Man kan säga att jag är väldigt trött just nu! Vi har jobbat halvt ihjäl oss den senaste månaden! Packat i och packat ur, plockat, kastat, städat, rivit tapeter, stressat, stressat och åter stressat! Men nu börjar det äntligen bli lite, lite, lite ordning här! Vilket känns förbannat skönt, rent ut sagt!

Ni ligger jag och mina flickor i soffan och myser lite. De ligger mer eller mindre på varandra och tvättar sig. Först tvättar de sig själva sen tvättar de varandra! Gulliga små kultingar! Maggie tvättar sig i sömnen nu... Hi, hi... Majsan har redan somnat...

Jag ska försöka uppdatera lite mer här nu! Att man äntligen har internet underlättar verkligen... Tänk att det ska behöva ta en månad innan man får internet... Hmmm...

Vore kul att lägga ut lite bilder men jag har ännu en gång tappat bort min sladd! Ha, ha! Ganska patetiskt, I know... Men jag har lyckats tappa bort en hel del saker i flytten och det vore ju nästan konstigt att lyckas hålla redan på just den lilla rackaren!

Lot´s of Love!

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej min vän.. skönt att ni har gj de mesta nu då..måste få komma förbi när jag är hemma i heby nästa gång..hoppas allt är bra me dig.. miss you massa kramar Linda

Elin sa...

skönt att du är tillbaka! har saknat dig!
Självklart vill jag komma och spana in den omtalade altanen!!! och du måste komma hit!! *s*
nu ska jag uppdatera lite "hemma" på min blogg oxå:) kram kram

Johanna sa...

Hejja Äsa mera blogg! You can do it! :)

Anonym sa...

hej där skoj att du är tillbaka! :P
ni verkar ha legat i som få...oj oj men skoj skoj! :P
ska bli spännande att se bilder sen!