fredag 5 september 2008

"Maggan har rymt!!!!"


Strax efter 06.00 imorse väckte Peter mig genom att skrika från nedervåningen att jag måste vara den mest oorganiserade människa som finns i hela världen!! Du är ju galen!! Tänker du inte över huvudtaget?! Han hade panik i rösten och jag fattade ingenting! Vad är det, Peter?! Vad har jag gjort?!



På något underligt sätt skulle jag ha glömt att stänga ytterdörren igår kväll när jag kom hem!!! Vi har ju satt en ny dörr och den är lite klurig... Man tror att man har stängt den men ändå så liksom åker den upp efter någon sekund... Det måste alltså ha varit det som ha hänt igår kväll! Mystiskt men så var det... Var iaf organiserad nog att stänga myggdörren... Hmm... Hur som helst så hade katterna fått upp myggdörren imorse, puttat upp ytterdörren och tagit sig ut... Oops...

Maggan och Majsan var alltså borta imorse när Peter kom ner och ytterdörren var öppen... Han är väldigt kär i sina flickor och de har aldrig varit ute här. Han var panikslagen. Jag blev klarvaken, kutade ut och möter Majsan på trappen, hon kommer in på en gång! Sweet! One down, one to go!

Maggan är svårast att få tag på, för hon vet att när hon väl tagit sig ut så gäller det att hålla sig undan!
"Får den där galna människan tag på mig så åker jag in med huvudet före!"

Jag gick alltså runt i trädgården strax efter sex imorse och letade efter Maggan! Kallt som fan och jag som hade sovmorgon och allt! Mitt upp i alltihopa som kommer jag ihåg en låt som jag tyckte var såååå bra när jag var liten! Min bästa jullåt! All time favourite! Fortfarande faktiskt... XD

Jag brukar ju kalla Maggan för min lilla gris och nu hade min lilla gris rymt! Jag kom naturligtvis att tänka på Werner & Werners kultförklarade "Julskinkan har rymt"

Ha, ha, ha!! XD Vet inte om det var den arla morgonstunden och kylan eller om det bara var min briljanta (el. dåliga, kalla den vad du vill...) humor som ännu en gång fick mig att börja nynna på en kalasbra låt! Den är genialiskt!! XD XD

Hur som helst så fick vi in Maggan till slut och Peter fick ro i själen och kunde åka och jobba. Själv fick jag rädda en tjurig och tillfångatagen lite kulting från tre kardborrar som satt som gjutna under hennes mage...

Jag har nu gått och nynnat på denna underbara låt hela dagen och den blir bara bättre och bättre! Hi, hi, hi...

Visst kommer ni ihåg den? Snacka om nostalgitripp!
Vet inte ens hur jag kunde komma på just den låten...


"Har ingen sett vår lilla kotlett?!"
"Hur kan en gris bara försvinna?!"

I Love You Maggie, min älskade lilla gris! <3



7 kommentarer:

Elin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elin sa...

haha, så skön låt! och det är nog bara du som kan springa runt och leta efter en katt klockan 6 på morgonen och nynna på den!!! hahahahahahahahahaha du är nog inte riktigt klok! men det är ju det som är så skönt med dig! *s*

Anonym sa...

jag skulle velat sett dig åsa!!ska ni ha katterna ute nu i nya hemmet då??skönt att hon kom tillbaka i varje fall.. jag kan ju inte lägga mig på kvällen om inte jag fått in båda två.. man vill ju inte ont ska hända dom.. ska ni hitta på i helgen då??sj ska man väl titta på slitz brudar ikväll.. så skoj=)=)eller vad vet jag.. vi måste hörasw av snart.. sankar våra pratstunder.. kram kram

Johanna sa...

hahaha, maggie bus då... Kan riktigt se det framför mig!

Elin sa...

självklart är du fortfarande hedersmedlem i färnbo socken! men då går du ju oxå under namnet blåtiran!!! *hihihi* jodå, visst ska vi festa ihop.. men det brukar bli så galet då bara! *s* och självklart så ska du vara med!! hihihi, då vet man aldrig vart det slutar! du! jag tänkte på dig för nån helg sen när vi hade gatufest här, jag drack dooleys då... det var nog första gången jag drack det sen våran dooleys/likör 43 + mjölk kväll uppe i avesta!!!! hua! mår fortfarande illa vid tanken av det! *s* men kul hade vi!
*kram kram*

Anonym sa...

Vilken tur att katterna kom tillbaka:) Skön låt det där dessutom, haha

Anonym sa...

Åh, vilket sätt och vakna upp på! Fy bubblan, tur att din skönsång fick katterna att återvända hem! Hihi...toka!!

Sitter och väntar på en fin inbjudan till det nya huset! *blink blink*
Är ju så nyfiken ju!!

(Daniel har även påpekat att snart börjar hockeyn...."undra om man ska fråga Peter om vi ska åka"...hihi raringar!!)