tisdag 30 juni 2009

Bloody hot!


Jag hatar denna värme! Man kan inte vara inne, man kan inte vara ute...
Man vill inte sova, man vill inte jobba, man vill inte äta!

Har ALDRIG varit så mycket för det här med solsken! Man bara bränner sig och får ont i huvudet. Enda sedan jag var liten så har jag hållit mig i skuggan eller ännu hellre inomhus!

Jobba är vidrigt så här års! Stackars, stackars, stackars gamla sjuka människor! Tänk om jag skulle vara mellan, säg, 80 och döden, då skulle jag inte överleva många värmeböljor innan jag skulle kasta in handduken för gott!

Satt på balkongen idag, med livet som insats... Det var skönt med sol i ansiktet, en stund, men tillsist gick det inte att stå ut längre! Då väljer jag, mitt jäkla dumbass att lägga mig på mage på en handduk och börjar läsa en bok jag verkligen gillar. Peter Englund´s Silvermasken, en bok om Drottning Kristina... Ja, ja, jag vet, här kan man tro att jag redan är mellan 80 och döden, men jag älskar historiska biografier!!! Och jag bara älskar Peter Englund och hans underbara böcker... Honom skulle jag vilja bo ihop med, duktig författare och en historiker som kan allting om allting! Respect!!



Hur som helst! När jag ligger där och tänker på annat, glömmer jag bort tiden! Jag menar, vem kan hålla redan på minuter när man i tanken befinner sig typ 400 år tillbaka i tiden?! Ligger liiiite väl länge och bränner mig i nacken och på skulderbladen!!! För de som var med till Linköping för två år sedan eller såg min "permanenta" BH som jag hade på den annars illröda ryggen i våras, vet mycket väl att jag inte bara bränner mig lite grann...
Lobstersuit, if you know what i mean...
Fan, fan, fan!!! Here we go again...

Jag väntar med spänning på nästa regnperiod så att man med gott samvete kan sitta inne och kolla på brittiskt deckare eller läsa en bok och dricka te under en filt!

Jag tänker strejka nu! Jag tänker ta mig fan inte sitta ute, bränna upp min känsliga hud, få solsting och till sist hudcancer bara för att det förväntas av mig och alla andra bleka svenskar! Nej, jag kommer aldrig uppskatta värmeböljor, solchocker, rekordvärme och allt annat kvällstidningarna försöker sälja lösnummer med hjälp av! Kommer aldrig att köpa en tidning för den sakens skull! Då läser jag hellre en bra bok om någon cool historisk person och allra helst gör jag det uppkrupen i soffan, under en filt, medans regnet öser ner utanför! Regn gör iaf inte ont!

Nu ska jag gå och hitta en "bekväm" sovställning för min svädda kropp, hur nu det ska gå till?! Jag får väl stå och sova!

Puss och Kram!

P.S. Imorgon är det äntligen juli och innan man hinner säga "första gradens brännskada" så är det dags för höstrusk och regnväder! HA! ;)

1 kommentarer:

Angelica sa...

Här var det muntra miner!! :)

Men lilla du, tänk så här:
Skulle de inte vara varmt och skönt (läs; svinhett och svettkladd) så skulle man inte få gå på de där ljumna kvällpromenaderna, eller kunna avnjuta en kall drink på en varm sommarkväll!

Hade det inte varit för sommaren så skulle inte du och jag ha alla tokiga minnen ihop!
Parken, discon, holmens hage, energiskogar, tältning vid vedkalles, hårsbäcksdalen, vitting parken, sala parken....listan kan göras lååång!

Men jag ycker om dig lika mycket ändå, fast du är lite bitter på sommaren, bär din permanenta BH och är allmänt less på alltvad värme heter!:)
Så det så!! *puss*