torsdag 11 juni 2009

Kattlåda? ;)

Var upp till antikboden vid Gruvan igår och köpte en gammal trälåda som jag förälskade mig i redan i tisdags! Hittade mycket fint där uppe! Ett slagbord och ett otroligt vackert allmogeskåp som jag nästan skulle kunna byta Peter emot! ;)

Visst är den fin, min låda?! Daterad till 16 December, 1763, jag menar hur coolt är inte det?! Undrar vad som hände mer den dagen...
Peter ruskade på huvudet men Maggan verkar gilla den skarpt! ;)

ANO 1763
den 16 December

Maggan hoppade i och började inspektera direkt! <3

Ny kattlåda kanske?

Konversation vid kassan:
Karln: Jaha, och du vi köpa en trälåda... *Kliar sig i huvudet*
Jag: Ja, men det är ju en gammal trälåda?! *Idiotförklarar honom direkt...*
Karln: Ja, jättegammal, sen före djävulens tid! *skrattar*
Jag: Ja, det var bättre förr!
Karln: Just det! Bra köp, tjejen!
Jag: Tycker du?! Kul! Synd bara att locket fattas... *Känner mig som nån på Antikrundan*
Karln: Öh, vad?! Öh, jag menar, ja, tyvärr fattas locket... Öh...*Har ingen aning om att det har funnits ett lock!*

HA! Han blev helt stum! Jag verkar inte se ut som någon som gillar antikviter!
Min hemliga passion! Ha, ha!

3 kommentarer:

Elin sa...

ja! efter två på lördag funkar utmärkt! frågan är bara vart vi ska åka och hur länge olika place har öppet..... ska kika lite på det! Härligt med gamla saker! och gamla trälådor är underskattade! :) vi kan väl höras om lördag!!! då ska jag ta med min nya kamera:):):):):):):):) puss o kram!

elin sa...

åsby har öppet till 18, blomsterlandet 17.... har du lust att åka till åsby?

Angelica sa...

Åh dit vill jag oxå åka! ÄLSKAR gamla saken! Fast de vet väl du redan!:)

Skäms inte för att berätta att jag gärna kollar på antikrundan och antikdeckarna och allt va det heter! (det ger vuxenstatus...eller närmare pensionärstatus kanske)

Hi hi