tisdag 9 juni 2009

Tänkte bara...

Borde sova nu! Klockan är över två och jag börjar jobba snart! Nästan iaf...
Tyckte själv att jag var så jäkla duktig ett tag...
Men men, får ta nya tag, I guess...

Skyller allt på helgen! Ha, ha! Länge sedan man hade en så rolig helg!
Galet rolig fest i lördags iaf! Full rulle, bokstavligt talat! HA! Kanske kommer en liten recension på den sen, vem vet... ;)

Andra festen för mig i år!! Premiären var på sista April...
Vilket är lite dåligt kanske...
Eller jo, det är fan dåligt!

Från och med nu ska jag fan gå när jag blir bjuden på fester!
Har tappat räkningen på alla gånger de senaste åren jag tackat nej och suttit hemma och glott eller skjutsat dit/hämtat istället... Tyckt att det har varit skönast så, inte haft någon lust och intalat mig att det iaf inte kommer att bli något roligt så det är mer värt att sitta ensam hemma i lugn och ro! Men jag har heller ALDRIG ångrat mig! Tvärtom har jag skrattat åt fyllesvin som super varenda jävla helg och tycker att det måste vara riktigt taskigt att vakna upp med bakfylla och fylleångest var eviga söndagmorgon...
Det är tur att det är frivilligt säger jag... ;)

Men jag är inte värre än att jag kan ändra mig! Nu säger jag inte att jag ska bli helgalkoholist! Ha, ha... Nä, det skulle jag aldrig orka... :)
Det har faktiskt inte alls med det där jävla spriten att göra för jag vet mer än väl att man kan ha minst lika roligt utan sprit! Nej, jag menar bara att jag ska försöka bli lite mera positiv till att umgås med andra än mig själv och mina funderingar...
Jag ska gå ut och träffa folk och jag ska ha kul!

Tycker att det är på tiden faktiskt... I över fem år utan min mamma, har jag intalat mig att jag aldrig kommer att ha roligt eller bli riktigt glad igen, så det är ingen idé att försöka! Tro mig, på fem år börjar man faktiskt tro att det är så...
Det är jävligt surt för en hobbypsykolog som jag själv, att inse att man har haft så jävla fel, så jävla länge... Känns nästan som att jag slarvat bort nästan sex år av mitt liv på rent skitsnack! Från min egen sida alltså... Vilket pucko... ;)

Men det är ändring på det nu! Nu ska jag bli glad, trevlig och social och inte fullt lika cyniskt och folkilsken som jag jobbat hårt för att vara!
Som ett bevis på att jag menar allvar ska jag ha en galen fest på midsommarafton!
Blir både inflyttnings/grill/midsommar/födelsedagsfest (har många att ta igen...) och jag hoppas att det kommer bli riktigt lyckat!


Tack ock godnatt! Nu måste jag försöka sova lite...

4 kommentarer:

Johanna sa...

*stor kram* Det var jäkligt kul i lördags, eller hur!? :)

Elin sa...

låter som en bra idé, vi får kanske hjälpa varann... jag har oxå lite svårt att få häcken ur vagnen och åka iväg på fester, särskillt med nya människor! Men men.. ser grymt mycket fram emot midsommar!!!! ska bli as kul! har ni åkt taxi från er nån gång? vad kostar det? jag tänkte först att vi skulle cykla.. men började tänka på hur pigg man kan nkänna sig när det är dags att cykla hem på midsommarnatten.. så.. nej, jag betalar hellre en taxi! skjuts ut till er går ju att fixa säkert!
och en fråga till.. hur blir det med blommorna? är sugen på Åsby i helgen,...eller nån annat blomm ställe annars... har du tid? kram kram kram kram

Frida sa...

Hej vännen!
när jag läser det här kan jag inte låta bli och tänka på de gånger vi har festat ihop.....det var tider de:-)

Ska försöka ta mej ikragen här isommar och komma hem till sala och träffa dej och Elin, skulle vara så kul!

kram Frida

Angelica sa...

Tack älskling för din fina ord!
Du betyder så himla mycket för mig ska du vet!
Fast vi inte har setts på 40 år minst!!

Vi kan väl stötta varann i denna sociala utmaning!? :)
Hihi!

Mitt första steg är att fråga dig när sjutton ni är hemma nästa gång för nu vill vi komma på stört!!:)

Puss puss puss mitt hjärta!