måndag 29 juni 2009

Midsummer...

"Jag bjuder på snaps på min balkong!! Vill du ha? Jag bjuder!
Jag bor här! WHOOOHOOOO!!!!!"

Ville bara passa på att tala om att jag hade en alldeles underbart rolig midsommar! Festen blev sjukt lyckad! Den skall bara backas upp av en sjuhelvetes kräftskiva lite senare, mot hösten!! Alla som kom på midsommarafton är hjärtligt välkomna! Det enda som kan göra den festen bättre än den första, är att ännu fler härliga vänner, släkt och lite annat löst folk kan komma! Klart att folk har flera alternativ en kväll som midsommarafton...
Angelica, tänkte inte på det... :(
Men nu är jag snabb ut med "inbjudan"! Ha, ha!

Vann förresten en sjukt fin utmärkelse på kvällen!!! Nästan rörd till tårar fick jag motta priset, i köket där prisceremonin ägde rum... Priset var förövrigt en värdinnebukett (som jag fick tidigare på kvällen av en helt annan person än prisutdelaren...), sen fick jag en av min kylskåpsmagneter (Katten Jansson, Bamse´s Farmor´s katt...)Ha, ha, sköna människor man har att göra med egentligen! I och med det hade jag (och Peter) vunnit utmärkelsen "Salaortens bästa partyhus"! Hur schysst är inte det?! :D

Sen är det bara en sak till man måste komma ihåg som värdinna... Bara för att man som just värdinna vill vara lite extra generös och bjuda sina gäster på snaps, så behöver man inte ta en snaps ihop med VARENDA gäst! Det räcker att man bjuder laget runt, sjunger en snapsvisa och sen snapsar man tillsammans, allihopa! Blir lätt lite jobbigt om man upprepar denna procedur med ALLA som vill ha en snaps... HA, HA... Med jobbigt menar jag naturligtvis kräk och bakfyllan FROM HELL!!! :D

Men ibland är en underbar fest i himmelriket, värt just bakfyllan från helvetet! ;)
För att citera Elins mess dagen efter; "När jag vaknade var jag forfarande full!" XD

"Lillebroooooor, bli inte som jag när du blir stoooor!!!"

Ni tror väl aldrig att han skäms för sin underbara syster?! Nä, tänkte väl det! Ni ser väl hans stolta min... :D

2 kommentarer:

Angelica sa...

"lillebroooor...." den sjunger Maja för Liam! *asg*

Nu är jag förvirrad....vaddå för planer!;)
Fattar ingenting...*fnittrar avslöjande*
Klart som sjutton att vi kommer och dricker vin och får oss en liten fjortisfylla!:)
Det gillar jag!

Ännu en gång: Är lätt med på en "kräftis"!!
Då tar vi igen midsommar i samma veva!:)

Ska eventuellt till Kista i helgen men kommer mer än gärna och fikar oxå!:)
Hoppas på att min Jonsson kommer med oxå!

Pöss och slabb *smack*

Elin sa...

Hej! Jag kommer väldigt gärna förbi i helgen... fast jag vet inte hur den ser ut än.. på lördag ska vi åka på powe meet! ska åka med i en bil från färnbo.. ojojoj, färnborggarna på power meet... och på söndag kommer Syrrans äldsta flicka hit och ska sova här ett par dagar.. men hon kanske kan följa med och fika? hon sitter säkert mer än gärna med pila i hundgården ett par timmar! *s* låter aaaas kul med kräftskiva!! för man behöver väl inte äta kräftor så länge vi ar bacardi Razz? hihihihihihihihihihihihi jag har sagt det förr och säger det igen! SJUKT KUL FEST!!!!!! och ja, jag VAR full dagen efter! *S*

puss puss världens bästa partypingla!