lördag 18 oktober 2008

Bakis...

Jag hade såååå himla roligt igår! Jag är såååå himla bakfull idag!

Det bästa med alltihop är att det åldersmässigt finns två läger på jobbet.

21-25 år och 45 till 65 år! Igår var alla lika gamla!
Det fanns inga som helst grupperingar av något slag. Pojkar, flickor, vuxna karlar och en och annan mogen kvinna. Undersköterskor, sjuksköterskor, vårdbiträden, vikarier, hemtjänst och chefer. Allt i en enda salig röra! En otroligt rolig röra!
Folk dansade på borden, folk dansade på scenen. Jag och en annan usk:a snappsade obligatorisk med "House of the rising sun" som snappsvisa... Klasssiskt!

Nu är det ju tack och lov så att vi inte har någon åldersnoja annars heller.
Jag har alltid kul med dessa underbara människor! Både på jobbet och på fester! Spelar ingen roll om de är 20 eller 65.
Spelar ingen roll om man är nykter eller full.

Tack för en helt underbar kväll!

God mat, duktiga trubadurer, gott sällskap och härliga, härliga människor!!
Har stor respekt för er! Även när ni dansar på bordet... ;)

Nu ska jag tydligen till V-ås och köpa en till TV!
Det visste jag inte, det vill jag inte, det ORKAR jag INTE!!!
Men det är väl lika bra att göra som man blir tillsagd... ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag började nästan också gråta.. hehe! hon skrev det när hon typ gick på ''komvux'' eller något.. typ för 2 år sedan eller något.
TACK!<3
jag tycker om dig med åsa, vi måste ses snart! <33333

Anonym sa...

låter ju som du hade en toppen kväll.. får man fråga vilka som dansade på borden=)?? vad ska ni köpa för tv då.. hoppas du inte är allt för bakis hela dagen.. kram kram

Anonym sa...

åhhh din stackare som måste åka till V-ås å SHOPPA.... =) nej, men förstår det är inte så värst skoj när man är bakis...det är väl en av de grejer man inte saknar med att ha barn, man slipper vara bakis haha!!! Nej men det låter verkligen som en superkväll...och det låter som att du trivs och har det bra på jobbet!!! Well done =) Ha det så bra tjejen...vill gärna komma å se hur du bor snart! Kram

Elin sa...

hahahahahah vad kul det låter! låter som våran persolanfest oxå;) hihihihihi allt bra anars då? hoppas de! du,datorn hemma har fått virus och eftersom penicellinet jag försöker trycka i den inte hjälper så har vi ingen sator för tillfället.. så vill du mig nåt ang fredag så ring eller messa! iof. så kanjag ju kika på internet på jobbet ibland, men det är ingen garanti!... du..jag vet ju att du dricker ALLT;) men är det något du eller peter inte äter? *kramis*