torsdag 30 oktober 2008

Katten Margaretha




Tittade igenom gamla bilder på datorn idag och fastnade för dessa två! Gjorde om de lite och jag tycker att de blev jättefina! Den första bilden blev bäst!
Ser ut som en vacker blyertsteckning! Maggan är så fin.
Kanske skulle förstora upp det?
Har en tanke på att förstora upp en massa kort, rama in de och ha personliga kort istället för tavlor...
Nog för att jag gillar inredning men tavlor och konst förstår jag mig inte på!
Har räknat ut att ungefär 98% av de tavlor jag har kommer ifrån IKEA...
Tråkigt men sant!

"Katten Margaretha" är förresten ett litet internskämt i våran familj! Det är lite gulligt... När Peter fixade p-piller till flickorna innan de steriliserades, frågde de vad katten som skulle ha pillret hette. Peter tänkte snabbt och kom fram till att här gäller det att uppge fullständigt namn och svarade "Margareta" och undrade vad det hade med saken att göra...

När han sedan fick den lilla asken och tittade på lappen stod det:
"Ett piller i veckan för katten Margaretha"

Gulligt! Att de skriver ut namnet på djuret!
Att de i detta fall tom stavar Marareta med H!

Jag har tom sparat den lilla kartongen med lappen... ;)

1 kommentarer:

Elin sa...

hihihi vilken söt liten historia!

jag har svarat på ditt inlägg fast på min blogg:)
tack själva för senast förrästen! magnus hälsar oxå!!! *kramis*