onsdag 8 oktober 2008

Avkoppling och nostalgi...

Igår jobbade Peter över, vilket gjorde att jag invigde mitt badkar ordentligt. Ville så gärna ha lite skön musik så jag släpade in en stol vid badkaret och ställde datorn på den sen körde jag alla Enyalåtar jag kunde hitta! Shit, vad avslappnande det är! Jag höll på att somna men så fort låten tog slut blev det ju tyst och då "vaknade" jag igen... ;)
Hur som helst hittade jag ett klipp som fick mig att bli otroligt nostalgisk! Elin, kommer du ihåg? Toner för miljoner?! Du och jag, halva Globen och Maria Lundqvist? Men visst sjöng väl vi allt själva och hon läste någon text om fattiga barn eller något sådant? Kommer inte riktigt ihåg. En sak jag dock kommer ihåg är att jag hade gåshud över hela kroppen i 7 minuter!

Häftigt när halva Globen sjunger och halva är publik! Hittade ett kortare klipp på youtube men jag får gåshud av den också! Vilken tur vi hade, Elin. Att vi bara använde öronsnäckor och slapp de där fula headseten de har i klippet! :D

Karl Jenkins - Adiemus

2 kommentarer:

Elin sa...

japps, vi + den "lilla kören" sjöng den här låten och Maria lundkvist läste en dikt om fattiga barn.. eller typ barn i krig, den var sorlig men samtidigt så fin! å vad härligt att se det igen!!

Elin sa...

fast vi fick inte ha tomtebloss:(