måndag 19 november 2007

12/11 R.I.P

Idag har det varit en jobbig dag... På många sätt men jag tänker bara berätta om ett av dem... Min lillebror och hans flickvän har varit hus och kattvakt till min storebror som inte är hemma. Den ena katten ska nämligen ha ungar... Allt var frid och fröjd på det viset... Tills hon födde tre små fina ungar som hon inte ens tittade åt! Hon tog inte hand om dem, tvättade dem eller försökte få dem att dricka hennes mjölk... Hon hade fött alla tre på olika ställen och Dan höll på att trampa på en!

Idag på f.m åkte jag till Heby för att hjälpa honom att ta hand om dem men när jag kom var en redan död... Vi åkte till Sala som tydligen har ett djurapotek och köpte modersmjölksersättning och en liten flaska med olika små gummispenar till. När vi kom hem till Heby igen var den andra död och vi gjorde allt för att det sista skulle överleva!! Den lilla killen sov under Dans tröja för att få värme och jag försökte mata den med den speciella mjölken men sent på eftermiddagen dog den också. I min brors hand... Så himla sorgligt, med tanke på att vi trodde att den skulle klara sig!!

Kattmamman brydde sig inte alls och man kan inte låta bli att undra varför... Hon kanske var smartare än oss och visste redan att ingen skulle klara sig så det var ingen ide att försöka? Eller så var hon själv för liten/ung för att riktigt fatta var hon skulle göra? Jag vet inte och det är så tråkigt att tänka på det...

De tre små pojkarna är iaf begravda ute hos min pappa nu. Vi tänkte lägga dem i soptunnan men han ville att de skulle begravas på riktigt och så blev det...

Vila i frid, små stackare och jag hoppas att ni inte behövde lida... <33

1 kommentarer:

Elin sa...

R.I.P små kissar, det kan vara så, att kattmamman "visste" att de inte skulle klara sig...djur är ju så... de vet saker:) håll utkik i min blogg, ska lägga upp lite bilder på mina kissar! *kramis*