lördag 24 november 2007

Predikanten





Igår kväll var vi hemma hos mina kära svärföräldrar och fikade.
Tittade på Camilla Läckbergs Predikanten som gick på SVT. Den var riktigt spännande och välspelad. Jag som inte ens sett första delen kom snabbt in handlingen...

Jag har tre böcker av Camilla Läckberg hemma (bl.a Predikanten) som jag fick låna av just min svärmor men jag har inte läst någon av dem än...
Ja just det, jag har ju visst en egen också! Tyskungen... Men den verkar lite jobbig att läsa, så jag väntar med den ett tag till...

Jag har svårt med böcker! Jag måste verkligen vilja läsa den, just då!

Jag har en bok som heter Hej då, allihopa av Conny Palmkvist och handlar hans mamma som blir svårt sjuk och tillsist dör i cancer. Den boken kan jag helt enkelt inte läsa. Men när känslan infinner sig så ska jag göra det. Inte i morgon, inte om en månad kanske inte ens om ett år! Men någongång ska jag läsa den och det känns bra att ha den i bokhyllan...

Ha, ha... Bokhylla föresten, det är lögn... Jag äger ingen bokhylla än... Måste snart fixa en! Jag har mina böcker travade på en gammal kista som jag köpt på en auktion för 70 spänn... HA! Plus ungefär lika många till som ligger utspridda i hela huset... Inte bra...

Just nu läser jag iaf Åsa Larssons Solstorm. Vill läsa den innan jag ser den på film. Har fått för mig att boken ALLTID är bättre än filmen! Vad tycker du? Är boken alltid bättre än filmen?

0 kommentarer: