fredag 30 november 2007

Dagens... ;)

I dag var jag in till en patient som jag inte brukar vara hos så ofta! Han måste ha insulin och vikarierna på den sidan hade inte delegering på det så jag fick ge det istället...

Inne på rummet var jag extra noga med att kolla insulinenheter och sånt efter som jag inte ger kvällsinsulin så ofta. Då slog det mig för första gången vilket datum det är idag! Tänkte vara lite fyndig eftersom karln hatar både insulin och den som sticker honom! Aggresiv är ordet jag letar efter... ;)

Jag: Oj, 30:e November! Var det inte en kung som gick och dog då?!
Han: Jo, det var visst det... Lite tjurigt...
Jag: Vet du vem det var? Lite nervöst...
Han: Ja, vet inte du det? Ännu tjurigare...
Jag: Var det inte Karl XII? Ännu mer nervös...
Han: Ja, inte fan var det Gustav Vasa!! Ha, ha!! Spricker upp i ett asgarv!

Med ett leende på läpparna trippar jag därifrån och vet varför jag älskar mitt jobb!

0 kommentarer: