onsdag 7 november 2007

Hero of the Day...

Metallica With The San Francisco Symphony Orchestra



Dirigenten Michael Kamen har förresten gjort mycket känd filmmusik som t.ex Highlander och Band of Brothers men han dog tyvärr för några år sedan...

När jag gick i skolan lyssnade jag mycket på Metallica (basisten var min favorit...)och då speciellt på deras S&M-skiva som kom när jag gick första året på gymnasiet... Känns som en evighet sedan... ;) Kunde konserten utantill eftersom jag spelade in den på video när den gick i Musikbyrån special!! Ha, ha... Av alla låtar på hela skivan är denna min favorit. En gammal goding som jag lyssnade på flera gånger varje dag och som nu väcker många gamla, härliga minnen från flickrummet... ;) Originalet är också otroligt bra men det blir så mycket bättre med en hel symfoniorkester i bakgrunden... Underbar kombination av hårt, maffigt och mjukt, stämningsfullt and I love it! I tanken har jag har precis fyllt 17 år när jag lyssnar på det här!!! ;)

Vilken är din nostalgilåt och varför? Den där som får dig att minnas exakt hur det var i tonåren! Kom igen nu, du VET vilken jag menar... ;) Jag är nyfiken...

0 kommentarer: