fredag 20 februari 2009

Balkong!

Äntligen, äntligen, äntligen! Nu är mina kära snickare här och ska börja lägga trallen på balkongen! Får se om de hinner börja med staketet också!
Så spännande att se hur det blir! De måste ju börja med att skotta bort all snö innan de kan börja lägga någon trall och jag har redan öppnat balkongdörren och snackat med de så många gånger att de hotat med att skotta in all snö i vardagsrummet om jag inte slutar springa och störa dem! Ha, ha! Sköna grabbar!

"Vi har faktiskt ett jobb att sköta! Du stööör! Gå in och stäng dörren!" Ha, ha!

Hoppas det blir riktigt bra.
Nu vill jag alltså ha vår så fort som möjligt så att man kan sitta där med en kopp kaffe i vårsolen och bara ha det bra!

Sen är det dags att göra iordning, både på balkongen och altanen. Måste göra något åt verandan på framsidan också... Synd att man är så dålig på det här med blommor! Skulle vilja ha blomlådor och krukor överallt! Men de dör väl efter någon vecka kan jag tro! :D Har varit så innan iaf... ;)

Sen måste jag fixa nya dynor till utemöblerna och kanske någon ny möbel också!
Skulle behöva någon bänk eller liknande och lite annat smått och gott!
Kommer nog bli riktigt bra till slut!
Nu blev jag sugen på att bara dra till Västerås och shoppa loss!
Men jag jobbar ju ikväll...
Får ta det på tisdag kanske...

Nej, nu ska jag nog och reta snickarna igen! Vi hörs! :D

Puss & Kram!

3 kommentarer:

Elin sa...

ååååååå så härligt!!! ser fram emot en (?många) kväll(ar) på balkongen i vår/sommar:) jag är ledig idag, magnus oxå! vi skulle ju åkt på kryssning idag, firar 5 år, men vi ska köpa en tv istället.. så vi ä bara lediga och tar det lugnt idag:) ska åka in till v.ås och käka senare.. hade nyss blodbad med näsblod här så det såg ut som det inte skulle bli nån fin middag, men som tur var så slutade det!!! hm.. dags att sluta med nässprayet.... hoppas du mår bra!!! saknar dig! puss och kram

Anonym sa...

Jag har hört att växter och blommor mår bra av vatten *blink*
Kommer gärna och hjälper dig med blommor!
Eller bara tar en fika på balkongen!
Puss

Anonym sa...

mysigt med en balle :D här är min nya blogg föresten :)