tisdag 24 februari 2009

Gardin...

Idag ska jag, Peter och svärmor åka och fixa gardiner till mina alla fönster!
Ska få dem uppsydda och iordninggjorda på ett ställe i Ransta, så att det bara är att hänga upp dem när de är klara!

Min uppgift idag är alltså att mäta bredden på alla fönster och mäta hur långa de ska vara! Inte det enklaste om man heter Åsa och har beslutaångest! ;)

Sen har jag kommit på att jag skulle vilja göra om vårt sovrum! Eller inte göra om men göra bättre! Vi fick ju en nya fin säng av mina svärföräldrar i julklapp. Därför känns våra sängbord och byråer väldigt fula och missanpassade! Skulle vilja kasta ut dem och köpa nya! Har fått för mig att jag vill ha vita möbler! VITA?! Tycker ju egentligen inte om vita möbler! 80-tal! Men jag tror verkligen att det skulle passa! Med både nya sängen och tapeterna. Skulle också vilja ha ett gammalt, vitt skrivbord också! Med en fin, klädd stol. Pappa har ett litet, vitt skrivbord hemma... Ska försöka fjäska till mig det! Vad ska han med det till?! ;)
Sen nya sängbord och en stor byrå, så är jag nöjd sen!

Stackars Peter... Det verkar bli IKEA i helgen!

Nej nu ska jag koka mig lite makaroner och sen käka lunch!
Fullkornsmakaroner och min pappas köttfärssås med morötter!
Kalasgott och ganska nyttigt... Mums!

1 kommentarer:

Anonym sa...

IKEA är bäst.. tänk om vi hade ett närmare skara..