tisdag 24 februari 2009

Spännande läsning...



Nu har jag läst ut mina Knutbyböcker och jag är fortfarande lika fascinerad och skrämd! Lite äcklad också faktiskt...

Vilken sjuk värld! Undrar om man själv skulle kunna tro på något liknande. Alltså verkligen tro att man kan prata med Jesus eller Gud! På riktigt alltså! Att få det lika verkligt som att jag sitter här och skriver eller att jag dricker ett glas apelsinjuice just nu!

Jag menar, hur stört kan det bli om man helt enkelt börjar tro, på största allvar att en kvinna ska dö (gå hem till Gud) om man inte är en god och tokkristen hustru och speciellt om ens man redan har hittat två andra potentiella fruar!

Med risk för att hamna i helvetet så tror jag att det helt enkelt knullades runt en hel del där ute i Knutby! I Guds namn förstås! Det måste ju vara den största och bästa ursäkten som finns! För att just knulla runt... Härs och tvärs och hur som helst men det är helt okej med Gud! Jag menar, är inte otrohet en dödssynd? Uppenbarligen inte för då skulle det inte finnas något som hette Knutby Filadelfia!
Perverst är vad det är! Fy fan!

Ganska bra böcker iaf. Får en att tänka efter... Känns helt sjukt och uppenbarligen livsfarligt att en liten församling kan bli så insnöad och hjärntvättad att tom otrohet och död är helt okej så länge Gud säger det! Det är läskigt!

Har hotat både min sambo och min lillebror med Guds vrede i helgen!
Men de verkar inte tro på det där! Och det gör definitivt inte jag heller!

God bless you!

Amen.

1 kommentarer:

Anonym sa...

tycker oxå det är väldigt intressant de där me knutby.. tänk när jag oxh petson och ivar åkte dit efter det hade hänt och petson sa att kolla dom inte i ögonen.. då blir du frälst=)