torsdag 5 mars 2009

Ännu en dag...

Ny dag, nya möjligheter! Ska jobba ikväll och hela helgen.
Men det ska nog gå bra det med... ;)

Det snöar idag... När ska det vända?!
Jag vill ha solsken och fågelkvitter och jag vill ha det nu!
Jag vill fixa utomhus med utemöbler och blomkrukor och gå på promenader på vägar utan snö! Men det verkar som att man får vänta ett tag till...

Pajen blev väldigt lyckad igår iaf! Den blev lite väl torr från början men då hällde jag på frysta hallon och blåbär på den tomma delen av pajformen, tillsammans med socker och lite vatten. In i ugnen igen och vips så blev den både saftig och god! Mycket gott med vaniljglass till!

Min tvkväll blev inte heller riktigt som jag planerat... Tittade på Det okända och det var ett ganska spännande avsnitt, men inte bästa sort! ;)
Istället för Efterlyst blev det Leila på landet! Ett sånt där äckligt gulligt och mysigt program som gör att man längtar till sommaren ännu mer! Men jag tycker hon är så duktigt, Leila! Hon kan ta mig tusan göra allt inom matlagning! Allting!
Istället för Entoutage blev det läggdags... ;)

Nu ska jag laga lite lunch sen ska jag börja göra mig iordning för dagens äventyr!

Tack och adjö!

1 kommentarer:

Elin sa...

Hej vännen!!! hur är läget? här är det fint, kikar lite på wallander -luftslottet och sitter med laptopen i knät. så skönt så:)
hoppas det gick bra att jobba idag och att morgondagen blir lugn!! *kram kram*