tisdag 31 mars 2009

Fågel, fisk...

...eller mittemellan!

Har varit duktig idag och lagar mat för ett helt kompani!

Det blir ugnsstekt lax med en kall romsås som Peter gillar!
Själv hatar jag lax men har tvingat mig att iaf försöka lära mig att äta stekt eller grillad lax. Men gravad lax skulle jag inte ens ta emot intravenöst! Fy fan!

Avocado har jag föresten också lärt mig äta det senaste året! Det har också alltid varit en av det vidrigaste saker jag vet! Men efter några försök har jag kommit på att det är riktigt gott! Med pressad citron och örtsalt... Mums!

Förutom laxen har jag tänkt göra ugnsstekt kycklingfilé med vitlök. Hoppas det blir bra... Köpte färsk filé och hoppas att det inte finns några glasbitar den. Hade tänkt göra en liten lek av det iaf... Det som får glasbiten för önska sig någonting! Ha, ha, ni vet som mandeln i gröten!

Tanken med all denna matlagning är att göra matlådor! Gillar inte att laga mat och är tyvärr helt ointresserad... Men om man har en matlåda i frysen är det lättare att käka lunch när man är själv hemma på dagarna! Det ska mycket till för att jag ska ställa mig och laga mat till mig själv! Så tråkigt så det finns inte! Då blir det en yoghurt istället eller ingenting... Det resulterar i att man är svinhungrig på eftermiddagen och kvällen och det håller ju inte i längden...

Men nu ska det bli ändring på det! Regelbunden kosthållning kallas det visst! ;)

0 kommentarer: