onsdag 18 mars 2009

Pisspotta...

Är rädd för att jag har fått en släng av en elak form av nikotinbrist och snusbegär... Bokstavligt talat ELAK! Jag är vidrig just nu och jag tycker inte om andra människor alls faktiskt...

Men det är det väl värt?!
När det är över vill säga...

Taskigt läge när man kommer på att det INTE är alla andra som är dumma i huvudet, utan jag själv... Ha, ha...

Det värsta är att jag sitter i ett härligt mellanläge just nu...
Nikotinberoendet är nämligen över, sen någon vecka tillbaka och det är väl JÄTTEBRA!! Eller?

Nja säger jag, för när man ger upp, i ett svagt ögonblick, kan man inte bara gå tillbaka och ta en vanlig, hederlig, gullig, underbart god liten knubbig miniportion för att sedan känna sig som ett litet barn på julafton! Om än med dåligt samvete... ;)

HELL NO! Då får man en nikotinkick som heter duga! Yr i skallen och nära till en kastspya! Man blir åksjuk av att köra sin egen bil! Ska det vara så?! Är det tacken det?! Man kan väl för fasen visa sig själv lite tacksamhet...

Har kommit fram till att 90% av allt jag har planerat och bokat in de senaste två veckorna har antingen gått åt helvete eller inte blivit av alls...
Jag skyller allt på snusbrist! ;)

Sen kan jag iaf tycka att vissa är lite mer än lovligt stöddiga, omogna och barnsliga för sin ålder! Och jag vägrar att tro att det har med mitt nikotinbegär att göra... ;) Tror inte ens att det har med mig att göra överhuvdtaget faktiskt och det känns iaf skönt!
Jävligt skönt...

Ännu skönare blir det när jag vet att det finns så många fler än jag som tycker illa om och verkligen ser ner på ynkliga, jävla ÖVERSITTARE som måste trycka ner andra och få känna ett totalt obefogat övertag över sitt egenhändigt ihopknåpade, patetiska lilla kungarike och får dem att kännas sig störst, bäst och vackrast... Det är nämligen viktigast av allt, för dessa självgoda jävlar, att själva må lite, bara lite bättre i sitt "väl dolda"(du lurar ingen...) personliga helvete... Men det är just det som gör mig så förbannad! Klart folk ska vara stolta över sig själva och få må bra i sig själv! Men INTE på andras bekostnad och ta mig fan inte HELA tiden! Skärpning! Väx upp! Visste vissa att de "mår så bra" tack vare att de får andra att känna sig så värdelösa att det gråter ibland, skulle nog mycket se annorlunda ut...
Låter enkelt jag vet, men det kommer aldrig att hända, tyvärr... Denna, den värsta sortens människor kommer aldrig ändra sig till det bättre, om de så får bevisen kastade i ansiktet! Det är de alldeles för stolta för! Eller stolt förresten?! Är det rätt ord?! Hur fan kan man vara stolt över sig själv när man som vuxen människa har satt i system att bete sig som en ful och äcklig mobbare i mellanstadieåldern?! Ska man vara stolt över det?! Naturligtvis inte och det är också det som känns så jävla skönt! Att just dessa människor är svagare och osäkrare än vad jag någonsin kommer att vara! Synd bara att alla inte kan mötas på en mänsklig nivå... Erkänna sina fel och brister och börja berömma varandra och visa uppskattning! Ha en hälsosam relation utan varken fjäsk från ett läger eller ren och skär, utstuderad elakhet och dumhet från det andra hållet! Är det inte frivilligt, måste man väl för fan göra det bästa av situationen?! Jag har väl för fan inte bett om att få vara i din närhet?! Och tro inte att jag gillar det! Även om man försöker ibland, för "husfriden"... Men långt ifrån alla orkar med dig och ditt sätt att förstöra något som kunde ha varit oändligt mycket bättre... Om du visste vilken jävla belastning det orsakat och hur mycket du förstört! Att vara i din närhet önskar jag ingen... Att vissa har speciella och hemliga krav för att ens vistas i din närhet skulle komma som en total överraskning för en "klippa" som dig! Och vissa vill inte alls... Dig fick man tyvärr på köpet och tro inte att jag tänker kalla det för ett kap! Synd att det inte finns sådan typ av ångerrätt för då hade detta så kallade köp gått tillbaka för flera år sedan! Sanna mina ord! Du tar verkligen fram det värsta i andra! Hur känns det?

Ingen är perfekt, speciellt inte du! Du tror att du döljer det så väl, du tror att alla ser upp till dig för att du är den starkaste länken i kedjan, klippan som alla ska vara tacksamma mot för att denne ännu en gång klarat biffen. Sträng men rättvis, ärlig och i det stora hela alldeles oersättlig...

Men vet du vad? Det är precis tvärtom... Precis lika feg och falsk som alla andra... Det är livets ironi när den är som allra bäst! En människa som går över lik för att bli sedd som den som verkligen är störst, bäst och vackrast! Den självutnämnda Herren på Täppan som väljer sitt hov som en annan väljer underkläder, men alltid kräver samma respekt av alla! Den underbara ironin är just den att uppfattningen om dessa människor är alltid raka motsatsen! Den som kräver respekt kommer aldrig att få den! Inte en ärlig respekt iaf och den är väl den enda som räknas... Eller hur? Det kommer alltid att vara så! Nu och alltid!

Det är bara så jävla synd att de som förtjänar respekt aldrig får den på samma sätt som de som kräver den genom att glorifiera sig själv och sina egentligen rätt usla prestationer och gamla meriter...

Ska man se det så är det rätt enkelt...
Du är precis lika värdelös och osäker som mig och du vet om det! Och du är inte ensam om att veta det heller! Alla vet! Så du kan sluta undra om vad folk tycker om dig... De tycker exakt det du är så förskräckligt rädd för att dom ska tycka! Och det är rätt åt dig! Du har dig själv att skylla...
Ingen av oss är nämligen så dumma som du vill få oss att känna oss! Vad du nu tjänar på det? Tänk på det innan du somnar varje natt, vad du faktiskt tjänar på att trycka ner folk helt utan anledning... Tänk på det istället för att ligga och undra vad folk faktiskt tycker om dig...
För det har jag redan svarat på!
Du är ju inte omtyckt direkt, men allt det där vet du redan, innerst inne...
Om du visste vad folk tänker om dig innan de somnar på kvällarna...
Då skulle du också gråta en skvätt, alldeles ensam på den påhittade kungatronen, tröstad av ditt falska hov av människor som inte kunde bry sig mindre om dig iaf!
Där kan du sitta, i luftslottet som inte finns... Synd bara att du aldrig kommer fatta det själv... Och du kallar andra dumma i huvudet! HA! Livets ironi är den bästa humorn! Karma is a funny thing!

Ber om ursäkt för ett elakt inlägg... Här kan jag villigt skylla min irritation på nikotinbrist utan att skämmas! Pinsamt bara att jag inte törs kasta det i ansiktet på den jag tycker väldigt illa om just nu... Skönt att få det ur världen på ett sätt iaf! Lika jävla skönt om att kunna ta en snus utan att nära på kräkas!

Nej, nu ska jag ringa och reta Peter! Känner mig på dryghumör och honom vågar jag reta! För han blir aldrig arg... ;)

Men hur feg jag än både uppfattas och känner mig så är jag iaf inte fegast! Och det känns lika skönt som en Göteborgs Rapé under min läpp!

Nu ska jag ta ONICO-dosan i hand och gå en promenad längs en väg som är fri från tobak och nikotin, från jämmer och elände, från gråt och tandagnisslan och komma tillbaka som en bättre människa!

Eller så går jag och lägger mig... Ha, ha...

Amen

1 kommentarer:

Johanna sa...

Oj Åsa, vilken utläggning! :) Har det hänt något speciellt? Var väldigt länge sen vi träffades nu tycker jag! Lust att komma hit på lite lunch och en film nån dag? Kram!