onsdag 18 mars 2009

I do?



Slötittar på "Vårt bröllop i era händer" på 3:an, repris och nästan utan ljud så jag har inte direkt skapat mig en uppfattning om själva konceptet... Min första tanke är att det borde vara dömt att misslyckas! Ord som aktiv dödshjälp och självmordbenägenhet verkar passande om man jämnför alla blivande brudar med en annan kanals Bridezillas...

Men det vore ju schysst ju! Verkligen bara åka dit och gifta sig och så var det bra sen! Slippa bry sig om någonting, allting är redan klart och du kan iaf inte göra någonting åt det! Hur skönt låter inte det?!

Jag skulle faktiskt vilja gifta mig! Jag som annars är äckligt oromantiskt och ohälsosamt cynisk för min ålder och allmänt ointresserad av det mesta som har med ullig, gullig kärlek att göra! Boooring!

Men jag vill verkligen gifta mig! Ju mer jag tänker på det ju mer skrämmer jag mig själv! Vet inte vart det kommer ifrån heller! Har ju aldrig brytt mig innan! Men sen jag förlovade mig med Pete så har jag, nästan i mitt undermedvetna, planerat min stora dag i smyg... Det har alltså pågått i över fyra år nu... Jobbat i det tysta, hemma på kammar´n ni vet... ;)

Men nu tänker jag inte smyga längre! JAG VILL GIFTA MIG! Så, nu har jag kommit ut! Ha, ha! Frågan är bara varför?! Ja alltså, uppenbarligen för att jag är ulligt, gulligt och villkorslöst kär i Selmas Uncle Pete, vilket i sin tur också skrämmer en cynisk tråkkärring som mig till totalförlamning! ;) Men förutom det vet jag inte varför! Men det kanske räcker som anledning förresten?! När man tänker efter... :D
Nu är jag nära att brista ut i sång! Tänk er något storslaget och otroligt töntigt musikalstycke! Tänk er:
The hills are alive with the sound of music! *sjunger*
Ha, ha! Nu blir jag riktigt rädd för mig själv! ;)

Nej, jag skulle kunna tänka mig att gifta mig här hemma i trädgården och sen duka ett gigantiskt långbord ute i hästhagen och ha den största fest Saladamm någonsin skådat! Varför inte?! Både roligt, personligt och bara lite lagom romantiskt...
Det är ju fan festen man vill åt! Det där med evig trohet och älska i nöd och lust och bla, bla, bla, känns ända så opersonligt och något alla bara säger ändå! Det jag vill att han ska veta och det jag skulle säga för att få honom att förstå att jag vill leva mitt liv tillsammans just honom, känns å andra sidan för personligt för att jag skulle kunna stå och säga det framför prästen och hela församlingen... Kanske lugnast att bara säga efter prästen och rabbla högt och tydligt, och hoppas att man inte säger fel... Sen kan festen börja! Ha, ha!

Nej nu ska jag sova så att jag är pigg imorgon! Är tack och lov ledig då och ska fixa massa saker på f.m och kanske göra en rolig sak på e.m och kanske ta och avsluta dagen med en trad. Mamre-torsdag!

Tack för idag!

En sak till...
Vid närmare eftertanke ser jag att det ser ut som att jag har skrivit ett inlägg om Djävulen själv tidigare idag! Eller kanske Hitler eller Stalin eller någon annan riktigt ond varelse! Riktigt så illa är det naturligtvis inte men jag önskar bara att folk i största allmänhet, kunde ta och vara lite snälla mot varandra och försöka få sina medmänniskor att må bra! Istället för att bara försöka bevisa för alla (som inte vill lyssna) att just du är mycket bättre än dem! Det är bara så förbannat tråkigt att stå utanför och se sånt jävla patetiskt handlande från vuxna människor som borde veta bättre! Det är otäckt tydligt nu och det är jävligt sorgligt att se att ingenting är heligt... Tycker samtidigt att det är bra att så många andra också ser och har precis samma uppfattning som jag! Men plötsligt händer det, plötsligt tar det hus i helvete och jag hoppas av hela mitt hjärta att det då är rätt människor som får stå där och skämmas ögonen ur sig! Och jag hoppas samtidigt att allting snart kommer upp till ytan så att det kan bli ett slut på det en gång för alla om det inte kan bli en ändring automatiskt... Men jag tvivlar... Tänker på det där med att man inte kan lära hundar att sitta! Hur jävla nödvändigt det än kan kännas! För nu får det fan vara nog, folk har fått nog och skrattar åt denna pinsamma hierarki! ÄNTLIGEN!

1 kommentarer:

Johanna sa...

Jaaa, ta och gift er! Vad underbart det skulle vara! :) Vi körde vår mamretorsdag på en onsdag igår, men det finns ju inget som hindrar att du kommer hit på eftermiddagen ändå ju! Hör av dig vet jag! Kram!