torsdag 27 november 2008

FFFF!

FFFF - Fy Fan För Furu!

Jag har aldrig gillat furu! Enda gången du kommer undan med det är om du har det i en fjällstuga eller en bastu! Tyvärr... Vi har furutrapp, furutak och furuaktiga golv på alldeles för många platser i huset... Gulaktigt och missanpassat... Gult är fult! Det var helt okej innan eftersom de hade vita tapeter. Det vita lös upp golv och tak och gjorde det riktigt fint. Men nu när jag har valt min gamla vanliga beiga, kaffe latte färg har jag gjort ett riktigt misstag... Tycker det är en match made in heaven, att blanda lattetapet med kritvita fönster, lister och tak! Nu fick jag ju inte riktigt den kontrasten eftersom vi har furutak... :(

Men det är väl inte svårare än att måla taken någon gång i framtiden! Men det hade ju varit jävligt smart att ha gjort det innan man möblerade... Men, men...
Hur som helst så tänker jag nog starta en FFFF-förening! Nån som vill bli medlem? ;)

Huset i Jugansbo. Väldigt bra blandning tycker jag! Lattetapet + Kritvit murstock... Men det bästa är: Ingen furu så långt ögat når! ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är lätt med i klubben FFFF =)

Elin sa...

jag vill oxå vara med.... men det känns inte nå smart eftersom hela vårat kök är i FUUUUUURU!!!!!! väggar och tak!!! tack o lov så är ju köksluckorna vita!!!