onsdag 12 november 2008

New floors...

Nu har jag hantverkare här igen! KUL! Men det låter för jävla illa! De bankar och slår och jag tror att de kommer att använda någon typ av mördarverktyg som ser ut som något gammalt vapen från andra världskriget... Bäst att hålla sig undan... ;)

De ska alltså riva den gamla golvmattan i hallen, lilla toaletten och "Anna´s rum"(Peter´s lillasysters gamla rum) för att sätta in den nya mattan imorgon! Ska bli så jävla skönt att ÄNTLIGEN få det gjort! Har haft de nya golvmattorna ihoprullade i gigantiska rullar som ligger på golvet i stora vardagsrummet sen i juli... Inte kul... De tar ju liiiite plats, om man säger så... :(

Peter och svärfar tog ut toaletten från lilla toan igår. Den står numera på altanen... Den nya står i vardagrummet! ;) Jag har alltså toaletter lite överallt, men inte där de ska vara... Jag fick många glada skratt tackvare det vill jag lova! Ha, ha, ha!! Tre gånger igår kväll hade jag "pinkpanik" och räddade mig in på toan bara för att konstatera att "DET FINNS INGEN TOALETT!!!"
Ha, ha, ha... Peter var också in en gång igår, kom ut lika snabbt och muttrade något om att "va faaaaan då..." ;) Snacka om att ha inlärda mönster... Ungefär som när det är strömlöst och man tänker att man kan ju titta på någon bra film till strömmen kommer tillbaka?! What?! Pucko...

Men imorgon är det äntligen klart alltså! Thank God!
Igår valde vi även tapeter till hallen nere och upp i trappan. Kommer bli spännande! Det är en typ av tunn sammetstapet... Låter 70-tal och skitfult, jag vet! Men det kommer att bli bra tror jag.
Ska bli kul att få visa er sen!

En sak jag tänkt på är det här med eldningen...
Jag är inte så bra på det...

Det kan ta mig en halvtimme att få eld i den stora pannan... Peter har försökt lära mig några knep men det är iaf svårt! Och jag får inte använda mig av mitt bästa knep heller! Tändvätska... Väldigt effektivt måste jag säga! :D Men Peter har förbjudit mig fast jag VET att svärfar brassade på med det ibland! Så farligt kan det väl inte vara?! Varje gång jag försöker tända en brasa tänker jag på den där filmen man fick se när man hälsade på brandmännen i lågstadiet! När man fick se en soffa som började brinna och efter några minuter så är hela rummet övertänt! Vilken måste vara en myt, en skröna!! Som Snömannen, Jultomten eller Dracula. Om det nu mot all förmodan skulle vara sant så GRATTIS! Hatten av till er! ;)

Nu är den där helvetesmaskinen igång...
Låter som en tandläkarborr upphöjt till tusen!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Åsa!
vad roligt att du skriver:) det var inte igår, allt bra med dej? ser att ni håller på att renoverar också, vääldigt snyggt blir det, har ni mycke kvar att fixa?
kram Sanna