tisdag 25 december 2007

Jul, Jul...

Igår var det alltså Julafton och jag jobbade kväll! Mysigt och ganska smidigt var det... Efter det bar det av hem till Havretäppan och en och en halv timmes intensiva påhopp av lillebror! Plus lite mys med pappa och Sofie...

Sen styrde jag renar och släde mot Saladamm i vintermörkret!
Där var det lika mysigt som det brukar vara på julafton!

Kvällens höjdpunkt alla kategorier var familjefotot! Lite som SUNES JUL...
Poängen är att ingen ville vara med!
Bortförklaringarna kom en efter en, som ett pärlband och sen började det hela spåra ur... Ha, ha... Janne ville att Anna skulle ligga i hans och mitt knä(som en fotbollsmålvakt...) Det förslaget röstades ner av de flesta... ;)
Jonas hade fått en fin yxa i julklapp och den ville han gärna ha med på bild! HA, HA!! Dottern på ena armen och yxan i den andra... ;) Röstades också ner...

Jag och svärfar satt brevid varandra i varsin fotölj när diskussionen om fotot satt igång och vi satt kvar, så de andra fick snällt gå och ställa sig bakom oss, på ett fint led...

Efter som klockan var så mycket då, hade Anna redan bytt om till pyjamas och var tvungen attt byta om först. Selma, som firat julaftonens sista timmar endast iförd en tröja och världens sötaste strumbyxor, fick åter sin fina julklänning på sig!

Tillslut fick svärmor sina bilder och alla var nöjda och glada OCH TRÖTTA!!!
Vi åkte hem och tittade lite på tv innan vi gick och la oss! Eftersom jag är sjuk och har haft feber sen i lördags så kunde jag inte sova alls... Typiskt...

0 kommentarer: