lördag 22 december 2007

Julmys...



Igår var jag ledig och det hela skulle ha börjat med den årliga trippen till U-sala med min pappa! Vi snackar JULMAT!... Jag älskar att handla mat! Speciellt med honom för han köper verkligen allt! Inga hämningar där inte... Sen skulle vi ha mött upp min lillebror som bor i Uppsala, för att käka med honom...

Men det blir sällan som man tänkt sig... Pappa var tvungen att jobba, så det blev lite handling i Gåvan istället. Min pappa är som Leila på tv... Ha, ha... Han ger helst bort ätliga julklappar och ingen är gladare än jag! Jag får julskinka, köttbullar, inlagd sill och en gubbröra som är to die for... Allt hemmagjort... LYX!

Vi hann även med en julbordsbuffé också och den var helt okej...
Sen åkte vi till floristen och köpte en stor bukett som vi la på min mammas grav. Det blev väldigt fint. <3

Innan jag åkte hem igen tog vi en obligatorisk kopp kaffe hemma hos honom, käkade färska fikon och läste tidningen! Det är tradition och så gör vi varje gång vi har varit på äventyr...
Sitter mittemot varandra vi köksbordet och först läser han Aftonbladet och jag läser Expressen, sen byter vi och efter det diskuterar vi den ena händelsen efter den andra! Det låter ganska töntigt, men det är det bästa stunden enligt mig! Så det så! ;)

Det var min förmiddag och lunch med pappsen det, men det slutar inte där...

0 kommentarer: