måndag 14 januari 2008

Aioli...

Igår jobbade jag till fem och var trött som ett barn när jag skulle hem! Hade lovat Peter att fixa mat och visste fan inte vad jag skulle göra... Då slog det mig, som en blixt från klar himmel! Jag åkte till Verona i Heby, som har kommunens godaste hamburgare!! Beställde deras tokgoda paradrätt!

Hamburgare med vitlöksaioli och klyftpotatis! Så galet gott!

När jag satt där och väntade kunde jag inte undgå att höra på samtalet mellan några karlar i 30-35 års åldern. De luktade diesel så det stack i näsan på mig! Jag förstår inte hur de kunde äta mat i denna lukt! Den ena tjatade hela tiden; Vi måste åka nu!, Jag måste åka hem och duscha, VI MÅSTE DUSCHA!!

De hade iaf den dummaste konversation jag hört på länge...
De snackde om hur man snabbast dricker en öl!
Det hela var mycket underhållande och jag fick hålla mig för skratt många gånger...
Det var allt från tratt och slang till att snurra flaskan innan man dricker...
De kom fram till att det där med att snurra flaskan var det bästa! Men jag kan utifrån egen erfarenhet säga att det inte funkar!
Kan vara jag som gjorde fel men det kom öl överallt, utom i min trut... ;)

Utan att informera dessa grabbar om att deras teori inte funkar i praktiken så tog jag mina hamburgare och åkte hem...

0 kommentarer: