torsdag 10 januari 2008

Söta, rara, gulliga...

Idag har jag jobbat kväll och jäklar vilken bra kväll det har varit!

Först när jag kom dit fick jag en hel plåt med hembakat kaffebröd!
Mjuk pepparkaka med en slags topping med philadelphiaost!
Så jäkla gott och jag blev så glad!!

Fick den som tack för en liten sak jag gjorde för denna person i julas...
En skitsak egentligen men hon blev glad och jag fick alltså kakan som tack!
Thank you! Trevligt med sådana jobbarkompisar tycker jag!

Det gick någon timme och jag var precis klar hos en kvinna, som bad mig vänta en liten stund till...

Jag har nämligen någonting till dig, sa hon och såg finurlig ut...
Åkte fram till garderoben och lutade sig så långt in hon kunde för att hitta det hon letade efter... Trodde nästan att hon skulle trilla ur rullstolen! Ha, ha...
Efter mycket om och men, så fiskar hon upp en chokladask som jag ska ha!
Det är ingen idé att du försöker tacka nej, sa hon, för den här SKA du ha!! Varsågod!

Kvällen slutade med att jag tog hem alla mina fina pepparkaksrutor men chokladasken lämnade jag i personalrummet, för alla att äta av...

Visst är det synd att man ska behöva tycka att det är jobbigt när en människa vill ge en någonting för att han/hon tycker att man är snäll och gör ett bra jobb!
Men jobbar man i ett "team" så känns det jobbigt när bara vissa får äran för ett jobb som alla gör lika bra...

Gulliga människor finns det gott om och ikväll åt jag en pepparkaka, drack ett glas kall mjölk och tänkte på alla söta, rara, gulliga människor jag har i min närhet!

Det glömmer jag tyvärr ofta bort...

0 kommentarer: