söndag 6 januari 2008

Tacokväll i Jugansbo...


Ikväll blir det Tacos hemma hos oss! Har inte ätit det på hur länge som helst!! Det är ju så gott och så enkelt!!!

Jag gillar enkelhet och vet att det som redan är enkelt kan bli ännu enklare!

Istället för hundra små skålar med olika saker i så gör jag bara iordning två vanliga tallrikar, en till mig och en till Peter...

På tallrikarna finns:
Sallad
Tomat
Gurka
Avocado
Majs
Lök
Paprika
Färska Champinjoner
Ost

Allt är väldigt individuellt uppdelat, efter behag... ;)
Då slipper jag ha en skål med majs, eftersom jag är den enda som äter majs eller en skål med ost bara till Peter...

LESS IS MORE!

Sen är det bara att ställa fram dom på bordet tillsammans med köttfärsen, Tacosås, gräddfil och bröd...

Istället för alldeles för många skålar, skedar och annat djävulskap blir det bara fyra tallrikar, en stekpanna och några bestick kvar att diska...

HÄPP!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förlåt att vi inte kom och fikade i helgen! Maja har sovit borta och det vart så sent idag!!
Vill gärna komma, så hör av dig så fort du har tid med oss så kommer vi!!
Puss puss

Elin sa...

låter mumsigt:) allt bra med dig då? jag måste uppdatera lite hos mig! var ju längesen nu! hoppas allt är bra med dig!