måndag 14 januari 2008

Tantvarning...

Nu sitter jag tittar på Efter tio med Malou von Sivers...
De har tydligen ett veckotema och temat denna vecka är döden...
Snacka om uppåttjack... ;)

Nej, det är ganska intressant faktiskt. De snackar om vård i livets slutskede, vilket är någonting vi USK:or kommer i kontakt med ganska ofta faktiskt...
Jag hade aldrig sett en döende människa innan jag började jobba, mycket mindre en död!

Det är en speciell känsla att se en död människa, fridfullt och lugnt i det flesta fall... Jag kan tycka att en död människa är vacker. Fridfull, slät i ansiktet och i sina finaste kläder.
Det är ärofyllt att ta hand om och göra iordnig en människa för sista gången.

Här sitter alltså jag och tittar på förmiddagsprogram om döden... Det är lite tantvarning på det kan jag tycka... ;)
Nej, det är dags att gå ut och hämta posten och läsa Sala Allehanda vid köksbordet medan långkoket puttrar på spisen. Sen ska jag nog lösa korsord och lyssna på Radio Västmanland, sticka strumpor och komma ihåg denna dag som dagen jag blev tant...

1 kommentarer:

Elin sa...

hihihi, tantvarning! men jag håller med dig! just det med avlidna patienter, kommer inte i kontakt med så många nu men på tidigare jobb gjorde man ju det... hoppas du mår fint!