torsdag 17 januari 2008

Oh deer...


När jag åkte hem idag såg jag tretton rådjur! Först en klunga på fyra sen kom de tre och tre... Så sött, det var väl geten med sina fjolårskillingar kan jag tro...
Man får passa sig när man bor i skogen, så att man inte kör på något djur! Usch, det är inte kul... Jag har hittills "bara" kört på en stackars hare och ska erkänna att jag fällde en tår för den kraken... T_T

Annars är jag lite hämmad när det gäller vilda djur... Jag kunde inte bry mig mindre om jag ser hare, rådjur, räv, älg, trana, bla, bla... Har liksom sett dom i hela mitt liv! Kommer ihåg hur drygt jag tyckte att det var när man åkte skolbuss och chauffören stannade intill vägen och berättade i mikrofonen för de små barnen att det stod två rådjur på åkern 300 meter bort!! Ha, ha... Ungarna gapade och skrek! Knackade på rutorna och var helt fascinerande och jag ville bara åka hem! Ha, ha... Jag bryr mig inte nu heller, så länge jag inte kör på dom!!

Jag har bott i skogen i hela mitt liv nästan och då ser man djur hela tiden! Har man dessutom en Papi som matar rådjur på vintern, är man van vid rådjursafari! En kall vinter var rekordet var 109 st... 109 STYCKEN! Har bildbevis... ;)

0 kommentarer: