torsdag 18 december 2008

God eftermiddag...

Nu är det ledig helg!!! Hurra! Slutade tidigt idag och var nästan på väg till Uppsala efter jobbet... Först och främst tänkte jag provköra nya bilen ordentligt och sen tänkte jag handla på Maxi. Men jag ångrade mig i sista stund.

Åkte hem istället och tog det lite lugnt...
Ska åka till kyrkogården ikväll eftersom det är exakt fem år sedan min mamma dog.

Har tänkt mycket idag... På hur det var den dagen. Vissa saker kommer jag aldrig glömma och annat kommer jag bara ihåg som suddiga minnesbilder. Vet att jag åkte in till Peter på kvällen eftersom jag inte ville se min mamma i visningrummet där jag jobbar.
Fick för mig att jag aldrig skulle kunna gå in där mer efter det...
Visst kan det kännas konstigt när man är där inne och tänker att här har min lilla mamma legat död på en bår. Men jag har ju liksom aldrig sett det, jag vet bara att det är så... Och jag har ALDRIG ångrat mitt val! Skulle jag vara i samma situation igen så skulle jag avstå ännu en gång. Man måste få göra det man känner är bäst för en själv och det gjorde jag...

Börjar bli lite läskigt när jag tänker på att jag inte har sett min egen mamma på fem år. Det är lång tid och det blir bara längre och längre och längre...
Det värsta är att jag inte kommer ihåg hennes röst! Jag kommer ihåg hur hon luktade. Gott, Chanel No.5, alltid Chanel No.5... Men jag kommer inte ihåg hur hon lät... Det känns sorgligt. Då blir jag riktigt ledsen, när jag försöker minnas och det inte går.

Hoppas innerligt och av hela mitt hjärta att du finns med mig hela tiden!
Vissa stunder mer än andra så känns det verkligen som att jag behöver det...

Tänker på dig. Idag och alla andra dagar...

4 kommentarer:

Angelica sa...

Glädj dig åt alla andra fina minnen istället för att bli lessen över de du inte minns!
Låter säkert lättare sagt än gjort men vet att du har många fina minnen! :)

Skulle mer än gärna vilja ta en mysig tjej-afton med käk, skitsnack och minnen ihop med dig snart!
Vet att jag skulle behöva det iallafall:)

Älskar dig min vän! Kom alltid ihåg det! Puss

Angelica sa...

Vill bara berätta det jag minns av din mamma!
- Hennes ögon! Minns att de utstrålade samma kärlek och vänlighet som dina!:)
- Sen minns jag hennes naglar! Alltid perfekt röda och fina! (för visst va de röda...hi hi...) Minns iallafall att de alltid va så fina!
- Sen kommer jag aldrig glömma hennes kärlek till sina barn! Hon gjorde verligen allt för er! Spelade ingen roll när de var eller vart ni var!!

Tänker på dig Lola! Ska tända ett ljus för dig ikväll!

Elin sa...

Och, jag tänker på din min vän!!
Jag finns här när du behöver! lämnar inte din sida...
massor av varma kramar från mig:)

Anonym sa...

jag saknar henne.. kom och tänka på att jag och farmor hade alltid tävling om vem som hade längst nagel på lillfingret. saknar henne så<3