onsdag 3 december 2008

Ledig helg...

Jag jobbar ikväll! Boring men sant! Men jag ska inte klaga för jag är ledig i helgen! Brukar aldrig längta till ledig helg på det här viset! Brukar bara tycka att det är jävligt skönt att vara ledig! Ha, ha...

På fredag ska jobbar jag till 14.00 och sen ska vi åka och provköra en ny bil! Jag ska alltså skiljas från min älskade Volvo! Vi har haft ett fint förhållande nu i två år men det är dags att släppa taget och gå vidare... I will always love you... Tack för allt...

Sen ska vi köpa nya gardiner till iaf några av det 18 fönster jag har...
Måste börja någonstans och jag tänkte börja med köket, sovrummet och vardagsrummen.
Har fått ett tips av svärmor att åka till Ransta Magasinet som tydligen har mycket fint! Ska finnas hissgardiner där också och det är sådana jag är ute efter!

Känner mig pysslig! Känner mig julpysslig! För första gången på fem år längtar jag till jul! Känns inte som att den är den absolut värsta tiden på året längre...

Tror det har mycket med huset att göra! Att det äntligen börjar bli färdigt!
Man kan städa och göra klart och gå där ifrån utan att det nästa dag ligger en stor sågspånshög där! Det känns mer tacksamt att hålla på nu!

Har tänkt på lussebak och pepparkaksbak, att koka knäck och tom att köpa en julskiva! Har ju för fan tänk sätta kryddnejlikor i apelsiner och hänga upp i röda, fina band! Jag blir nästan rädd för mig själv! ;)

Tror jag ska köpa ett rött julförkläde som jag ska ha på mig ända fram till jul! Ha, ha...

GOD JUL, ta me´ fan! ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

imorron ska jag knäppa lite kort.. då är jag ledig.. varför säger du att du inte kan laga mat.. klart du kan...du kommer vara riktigt fin i dit förkläde tror jag=) funderar oxå på att skaffa mig ett.. kan inte laga mat utan att kladda ner mig.. fattar inte hur jag gör.. nej nu ska jag gå mina 900 meter till jobbet.. sen blir det jobba av till 21,30.. puss å kram

Anonym sa...

hej hej!

Åh blir så fint hemma hos er, blir så avundsjuk, men hoppas som sagt att vi också hittar drömhuset snart, men det är lite svårt nu, vi har ju letat massor men nu tittar man väl bara ibland, är ju kanske inte bästa tiden att köpa hus nu heller när det är så oroligt med allt.
du vet inget hus till salu?
vart är det ni bor någonstans egentligen?
ha det bra,
Kram Sanna och Norah

Elin sa...

Jag ska klippa mig i Sala, men jag ser att du är upptagen iaf:) jag håler dessutom på att bli sjuk!!! blääääää!!!! NEj, det är ingen fara med mig, jag blir bara lite trött på allt mörker och så har de varlsats på magnus jobb, 150 anställda ska bort så man blir ju lite orolig... men det kommer inget besked förrän om 4-6 månader och dessutom så är det ingen ide att gå och oroa sig i förväg! så det känns bättre nu!!! Men det är väl så den här årstiden! det är såååå mörkt så det känns som man inte hinner nåt och är aldrig hemma.... men men, nu är det ju snart jul så nu får man tända massa fina ljusstakar överallt:)
Jag är så glad att ha dig som vän gummsan!! tack för att du finns!!!
puss och kram// Elin