onsdag 3 december 2008

Nu är det jul igen...

Börjar få lite julkänsla...
Börjar redan stressa...

Vi har nämligen planerat att fira julafton här hemma i år!
Alla kommer hem till oss! Ska bli mysigt och det är ju liksom tradition för Jonsson-klanen att fira jul i Saladamm!
Pappa och Carola står tack och lov för maten! Men det är mycket annat som ska fixas.

Vill ha en riktig, traditionell och julig jul i år. Julen har varit lite jobbig för mig i några år nu med tanke på att min mamma dog sex dagar före julafton. Men i år känns det som att jag vill lägga det åt sidan och bara ha en fin jul.

Förra året jobbade jag kväll. I år ska jag också jobba men jag vet inte om jag ska ta ledigt eller ej... Har en kille som kan tänka sig att jobba åt mig men jag vet inte än. Jobbar bara på f.m och finns det någon som jobbar ett längre pass och vill vara ledig så kan han ta det så han får ihop lite extra cash! ;)

En sak jag definitivt ska göra i år är att titta på Kalle Anka! Har inte gjort det på ja, sju år tror jag! Har alltid jobbat eller åkt från ett ställe till ett annat på julafton mellan tre och fyra!

Men i år ska det alltså bli så traditionellt som möjligt om jag får bestämma!
Familj, god mat, Kalle Anka, julgran, knäck och helst snö!
Jag är gärna ledig från jobbet också... ;)

0 kommentarer: